anileelina

Alla inlägg under januari 2012

Av Elina Kärrman - 31 januari 2012 18:37

Man kan int annat än och bli ledsen i ögonen då man titta hur lill <3:at ser ut.

Tycker så synd om henne.

Men det känns skönt i mitt hjärta att ja se framsteg, tycker att det ha blivit mycke bättre än vad de va igår.


4 droppar i ögat ge effekt iaf, bra det:)
Bara hålla tummarna att hon inte få nått i de andra oxå.


 

( gammal bild ) 


Men hon är fortfarande lika glad, och busa i snön än fast ja gissa de e jobbigt i öga för henne:)

Och de gör en såååå glad :) :)



/E

Av Elina Kärrman - 31 januari 2012 12:26

 Ja usch vad ja tycker att denna dag gå sakta...

Känns som vi gjort hur mycket som hellst men klockan e bara mitt på dagen, hms...

Vad ska man hitta på för att tiden ska gå fortare??

Pärmarna e då rensade.

Ringt en masssa onödiga samtal.

Och varit ute på byn en sväng..


Sätta om blommorna skulle va gjort, men ja ha ju några dagar kvar innan de skall va gjort:D


Vi få väl ta och klä oss för en prommenad en sväng :)

Då kanske tiden gå lite fortare :)


/E

Av Elina Kärrman - 30 januari 2012 19:56

 Nääe, tydligen inte.

Mitt lilla <3 är visst inte heller 100 :(


Imorse då ja vakna så såg Kira helt konstit ut, ena hennes öga va inte alls på topp.

Så ja rinde ner till veterinären i Lycksele och vi åkte ner..


Det visa sig att hon ha fått ögoninglamation, men ögat va inte skadat iaf. Utan bara en vanlig inflamation :(

Så nu ska hon ha ögondroppar som jag måste komma ihåg och ge henne.


 

Nu hoppas jag bara att hon bli frisk snart, se ju så synd och jobbigt ut för henne.


/E

Av Elina Kärrman - 29 januari 2012 12:15

 Igår lördag så blev det en tidig morgon för att bege sig Lycksele. Det va ju Burkarcupen som lockade ner oss. Det va rätt okeej faktiskt, kul iaf att göra nå annat än att bara va i detta tråkia samhälle där de aldrig händer något.

 

 

Jag innan vi åkte typ:)

 

 

Vi gick lite mer än halva backen uppåt, bra utsikt :)

     

 

 

 

Men då ja öppna ögonen igår kände ja att något inte va okej. Ont i hals osv, och så bröt de ut under dagen/kvällen igår.

Fy fan hur ja mådde igår, kändes som man inte skulle leva en minut till :S

 

Men ja for iaf ner till Johanna för vi skulle se film, men tro ja slumra mig igenom hela filmen. Såg lika mycket som ja sov, ungefär:S hahaha

 

Men idag känns det lite bättre, hostan bråka med mig fortfarande och snuvan rinner. Men ska klä mig och gå ut och skotta lite snö i en LUUUGN takt :)

 

/ elina

Av Elina Kärrman - 28 januari 2012 08:54

 Hade börjat skiva ett inlägg, men förs fucka telefonen ihop. Och sen datorn!!!!!
Så nu gör vi det väldigt kort och säger tack och hejdå, åker till Lycksele en sväng för att titta på burkarkuppen.

 

Hoppas ni få en bra dag!

Av Elina Kärrman - 27 januari 2012 17:04

 I torsdags så blev det en lååånt tur ner till Lycksele med Johanna.

Vi åkte mitt på dagen någon gång och kom hem torsdag natt vid halv 3.

Dåligt väder som fan, och inte plogat någonstans..


Lite handlat blev det, men bara sånt som behövdes. Känner mig så duktig som inte handla massa skiit.
Men den gången lär väl komma oxå;D hehe


En älg fick vi då stöta på oxå, tur man ha ett bra hjärta annars ha man väl stelna till i just den sekunden.

Huvva, man kan inte fatta att dom är så stor och smygsam ute i skogen. Men tur det gick bra iaf:)


Och idag är vi inne på fredag, kunde inte sova ut imorse heller så klev upp vid halv 9.

Lite besök av mamma och syster med barn ha ja haft, och kvällen kommer att spenderas med lite film och gott:)


Hoppas ni ha en bra kväll:)

Av Elina Kärrman - 25 januari 2012 11:15

 i skinkorna, båda två....

det ställe ja aldrig ha haft träningsvärk på, det känns riktigt jobbigt då man ska gå. Det ta emot lite, men de gillllas :)

 

Halva veckan e vi inne på. Och en morgonprommenad ha jag och Kira tagit, nu blire bara att hitta sig nå lunch sen åka vidare till Gunnarn en sväng och hälsa på kära mamma:)

 

Vad kvällen sen ha att erbjuda få vi se :)

 

Ha en bra dah

 

E

Av Elina Kärrman - 24 januari 2012 14:28

 Jag känner en själ som tycker om att busa i snön.

Snön få henne så glad, och det blir man glad över :)

 

 

 

 

 

Mitt lilla hjärta, glad skiiten som förgyller ens dag :)

 

/E

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards