anileelina

Alla inlägg under mars 2012

Av Elina Kärrman - 30 mars 2012 18:04

 Nu så är helgen äntligen här, och sista helgen i mars till och med!

Vinter fick vi visst igen, suck. Jag som hade hoppats på att sommaren va på väg, men inte.

 

 

Såg riktigt tråkigt ute imorse då ja öppna ögonen.

Så morgon prommenaden hoppade jag över och tog en dusch istället, packade bilen och åkte vidare mot stugan hållet.

Hade tänkt att Kira skulle få va med mamma och dom uppe där ihelgen, medans jag ska göra annat skojj :)

 

 

 

Eftersom vädret inte alls va nå bra idag, och vägen till stugan inte heller va nå bra, bara halvt plogat osv såååååå hamnade jag och Kira visst på sidan av vägen. En snurr hit och en snurr dig och poff så satt vi där. Men allt gick bra med oss båda + ingen skråma alls på bilen heller så det känns skönt :)

 

Så storumans bärgning fick rycka ut för att hjälpa miig. Tur tur tuuuur att jag och mamma sammkörde från storuman iaf så va ju inte själv :)

 

 

Mitt fiiina stället :)

 

Nu blire att äta middag och sen försööka ta sig hemåt igen, nu hoppas ja att jag håller mig på vägen för bredvid eller plocka nå djur vill ja INTE!

 

/E


 

Av Elina Kärrman - 28 mars 2012 09:26

 Varje gång jag flyttar in på något nytt ställe bruka ja alltid ta kort på dom skador jag sett, som dom inte ha fixat. Så den dagen jag flyttar kan dom inte komma och säga det är jag som ha orsakat skadorna!

 

Så då jag ändå va och tog kort på skadorna tänkte ja; äsch ja ta väl kort på lägenheten och bloggar så ni få se hur man bor  :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nu så ha ni sett hur ja ha det i denna lya, kanske inte min stil någonstans men, den duger tills man ha fått ordning på jobb osv :)
Man ha ju iaf tak över huvudet.

 

/E

 

 

Av Elina Kärrman - 27 mars 2012 21:27

 Idag fick man även fagen att gå..

Vakna rätt tidigt av att dom sopa asfalten just utanför mitt sovrumsfönster.

Så tog mig en kort kort promenad, åkte och sen och hämta ut packetet där mina träningskläder fanns.


Självklart så kunde jag ha kläderna, så nu äre bara att vänta tills förskylningen gått över innan man kan börja träna. Så peppar, peppar :)


 

- ett linne

- långbyxor

- kortare byxor


Sen blev de stan och annan handling med Anna. Riktigt trevligt, man fick dagen att bara försvinna iväg:)

En fika på lilla b tog vi oxå, suuuper gottt :)


 


Och en kvällsprommenad va planerad, men gick förbi madde och då ville hon dra en frasses:D
Så självklart gjorde vi de sådär halv 9 på kvällen, galet;D hehe

 

Och nu ligger ja och se film och varva ner lite :)

 

/E

Av Elina Kärrman - 26 mars 2012 13:21

 Förrutom att man ha sitt dagliga jobb måndag - fredag som fritidsforskare som innebär att man ska söka jobb 8 timmar om dagen så håller kroppen på protestera med lite förskylning.

Nyser snyter, nyser snyter.. suck!

Men jag är då på benen än och ha ingen feber, så det är bara att jobba på ändå ;)

 

Arbetsförmedlingen ringde även i morse och sa att allt med praktiken, som startar 20120501 är klart :) SÅ, nu äre nästan nedräkning ;D

 

Annars så ha ja tagit en liten prommenad, benen e kvick men tyvärr inte kroppen. Så det känns hel skumt ändå ;D

Råka tappa ner glasbehållaren med the igår kväll, så en sväng om med dammsugarn måst man väl även göra idag..

 

 

 

Rätt trist och väldigt grååååååå känner ja mig idag.

Och vädret gör tyvärr inte saken bättre ;D Detta regnande..

 

Men hoppas ni få en bra start på veckan :)
/E

 

 

Av Elina Kärrman - 25 mars 2012 15:18

 De sägs att det e våffeldagen idag :)

Hade man inte varit ensam så hade man självklart gjort våfflor och njutit av dom, men nu skulle ja aldrig ställa mig och göra nå sånt själv :/

 

Så man få vänta tills nästa gång våffeldagen inträffar eller nått  ;D hehe

 

 

(bild tagen från google.com)


Men jag kan ju iof. trösta mig med att mamma va ju snäll här för någon helg sen och gjorde våfflor till lunch ;)
Så det va inte så länge sen ja åt de ändå..

 

Hoppas ni får en skön och lugn söndag,

ta hand om er / E

 

 

 

Av Elina Kärrman - 24 mars 2012 09:10

 Nu så ha helgen kommit :)

Kira for till mamma för att få en helg uppe i Grannäs, medans jag blev kvar här i stan.

 

Fredagen tog ja det lugnt, städa lite och tvätta.

Sen tog ja en prommenad i det underbara vädret, men man märker ju att man bli mer lat då man inte ha någon som man vet vill ut. Men måste ju ändå röra på mig fast Kira inte e här:)

 

Sen blev de handling och middag med madde och my.

Hemma gjord pizza kokade vi ihop :)

 

 

Sen blev det  tv tittande och en massa massa surr, med lite naturgodis som tilltugg :)

 

Och idag börja jag morgonen med en timmas prommenad.

Ska väl hitta nå frukost och äta sen hoppa in i duschen :)

 

 

 

Så, lördagen kommer nog att gå på nå vis oxå :)

 

 

Av Elina Kärrman - 23 mars 2012 16:22

 Djurskyddet Västerbotten går på knäna. Ett hundratal katter, en valpkull och elva kaniner alla är i akut behov av att få nya hem.
- Situationen är närmast katastrofal. Vi är i stort behov av hjälp.


Läste denna artikel i tidningen VK hos mamma igår.

Tycker de e så fruktansvärt synd om dessa djur. Att folk ha hjärta till att bara lämna djuren sådär :(

Man blir riktigt upprörd av detta, och självklart skulle man vilja hjälpa till.

Men bodde man annars och hade mer tid så  hade jag såklart hjälpt dom med en liten hund. Men tyvärr finns inte den tiden/energin då man redan ha eget djur.


 


Här va några av de hemklösa hundarna. Dom e ju bara för fin :)


Hoppas att familjer som bor bra, och är van med hundar tar hand om dessa små hjärtan. Och ge dom ett bra hem :)


/E



Av Elina Kärrman - 22 mars 2012 21:21

 Redan tordag, dagarna bara springer iväg än fast man typ inte gör nått vettigt ;D

Morgonen började som vanligt med Kiras morgon runda, sen blev det frukost och gjorde mig iordning för ett info möte på arbetsförmedlingen :)


 

Fullkornshavregryns gröt e en braaa start på dagen :)


En längre prommenad i de underbara vädret tog vi efter mötet va klart.

Madde L stötte vi på under prommenaden, och sen följde hon och lill johannes med hem en stund. Surrande massa, med skvaller och dylikt:)


Vid halv 4 så lifta ja och Kira med Joakim Larsson, som tog körkortet igår till Gunnarn för en gooood middag och fika med mamma. Plus en massa skvaller surr såklart :)


Och nu blire lite tv tittande tills sängen kalla:)

En bra dag helt enkelt..


/E


 

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards