anileelina

Alla inlägg under juli 2012

Av Elina Kärrman - 31 juli 2012 22:04

Efter aldeless för många vilodagar och onyttig mat tog ja mig äntligen ut på en kort, lugn och skön joggingrunda här i kväll :) sen ha ja.även varit i jimmys lägenhet och packa Ne massa grejer i kartonger så nu äre bara resten kvar, suck! Men de kommer gå hur fint som helst.
Nu blire bara sängen nästa och låta ögonen vila på tv:n tillsman somna, en ny dag imoegon..

Tjingeling

Av Elina Kärrman - 30 juli 2012 20:02

Måndagen började med att ja nästan försov.mig, att ja ha varit riktigt slö och att vädret suger. Så efter jobbet ha ja handlat, varit och greja lite i jimmys lägenhet så nu kryper ja Ne under täcket och smaska på lite godis :)

Av Elina Kärrman - 29 juli 2012 21:43

 Motorveckan 2012..

 

Den veckan kom och gick, 2dagar missade jag men övrigt så va ja med. Och det va en helt underbar vecka med fint väder, arragemang och härligt folk och bilar.

 

Heeela lycksele krylla av folk, och det är så roligt att de kommer så många dit från olika orter.

 

Syster och hennes familj hade vi på besök under veckan, och de gick bara bra och va huuur trevligt som helst.

Mycke onyttig mat och dryck ha blivit intaget dessa dagar så ska bli skönt och gå tillbaka till vardagen igen :)

 

Massa bilder blev såklart taget, så kommer bomba här med några av dom iaf :)

 

 

                   

 

En bråkdel av min vecka. Tack alla inblandade för dom här underbara dagarna. Synd det är ett år till nästan gång bara!!

 

/E

Av Elina Kärrman - 24 juli 2012 22:24

 Nu så är ja redo och nästan klar för morgon dagen. Blir nog en tidig morgon för att packa klart och göra sig i ordning för först jobb och sen åka mot lse och motorveckan för lite trevligheter.

Ska bli skönt och va ledig dom här 2dagarna, ladda lite ny energi för fullt ös sen i 2månader till :)

 

Annars ikväll så ha ja fixat lite grejer som ska med, tvättat, va ute på en jogging runda men knäe och rygger känns av idag. Kan kanske va bra att vila från träningen några dagar oxå :)

 

Nu hoppas jag ni få en fortsatt trevlig vecka, ska försöka uppdatera bloggen där nere oxå. Om tiden finns, annars kommer allt då ja e åter här uppe i Storuman.

 

Ha det bäst, kram på er!

 

 

Av Elina Kärrman - 23 juli 2012 19:56

 Efter att ha haft en natt med bara 3timmars sömn, jobbat 8 timmar och vart ute och sprungit 6 km så känns det som ja vill sova snart. Dagen ha varit lång och hemsk :(

 

Men inatt kommer ja sova betydligt bättre, fick ju prata med den underbaraste som finns idag så  nu kan det inte bli mer än bäst <3

 

 

 

Annars så måste ja bara säga, hejja Elina! Tog mig 6km idag. Men fan, trodde ja skulle dö innan ja va hemma.
Men ja klarade de iaf, bra kämpat ;D

 

En lång varm dusch står på mitt schema nu. Sen vänta tills man få lägga sig och ladda för ännu en jobbardag imorgon :)

 

/E

Av Elina Kärrman - 20 juli 2012 21:03

 Idag på jobbet så va det en rätt så lugn dag.

Men vi hann istället göra en massa nytta och ha riktigt roligt, så denna dag ha varit kanon på jobbet :)

 

Nu ikväll så blev de 5km springrunda, sen ha ja städat och grejja på.

Nu blire baara att ladda för ännu en jobbardag imorgon, och sen åka ner till Lycksele :)

 

Nedräkningen ha iaf börjat, med imorgon så jobbar jag 4dagar sen få ja va lite ledig och va på motorveckan, med en massa underbart folk och bara ha det roligt :)

 

Hoppas ni få en bra helg!

 

/E

Av Elina Kärrman - 16 juli 2012 08:03

 God morgon allesammans :)

 

Måndag och en ny vecka börjar idag. Nu e ja inne på min andra "dryga" jobbarvecka. De menas med sena kvällar och på torsdag till 20.00 och lördag. Men va fan, de kommer nog gå bra denna vecka oxå :)

 

Helgen har annars varit bra, dåligt väder dock men det ha inte gjort så mycket faktiskt.
Jobbade som sagt lördag, sen körde ja ner till Lycksele. Bytte gardiner och grejja på lite i lägenheten. Umgicks med en massa folk, grilla, såg film osv + en riktigt gooood middag hos mor igår :)

... Hade en riktigt mysig helg :)

 

 

Och för mig så är en ny vecka = att träna, ingen vila här inte (försöka iaf)

Så imorse tvingade ja mig upp för att fara ut på en 4km runda. Men FY FAN så tung det gick, aaaaaaah!!!

 

 

 

Men det va iaf fint ute, rätt varmt men blåste rätt mycket.

 

 

 
Och nu äre bara att ta och pallra sig till jobbet, typ :)

ha en bra dag på er!

 


Av Elina Kärrman - 12 juli 2012 22:38

 Torsdagen kom, och efter många många timmar så är den över.

Efter ja slog upp mina blå så började jag med att starta en tvätt och diska :)

Efter de så hoppa ja i träningskläderna och for ut och sprang 4 km, riktigt skönt och rätt fin morgon..

 

 



 


Sen efter frukost i magen och lite slappande så vare att cykla till jobbet.

Idag jobbade jag 10-20. Morgonen va super, behövde inte stressa så fick den precis som ja vill ha varje dag.

Men att jobba till 20.00 va tufft ändå. Här i Storuman e vi nog inte van att fara ut och handla så sent, och kanske inte byggvaror så det va rätt lugnt. Fick som en lugn stund med lite upppackning av varor :)

 

Så kvällen blev kort, nu är sängen som kalla för ytterligare en jobbar dag imorgon.


/E

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards