anileelina

Alla inlägg under november 2013

Dop

Av Elina Kärrman - 30 november 2013 14:35

Imorse så slog kyrk klockorna igång vid 11..

Då startade dopet för Adam :)
Fina sånger, dikter och verser spelades upp.

Tårarna kom, gick och allt var jätte fint:)
Sen bjöds det på smörgås tårta och tårta, de tacka vi för och va väldigt gott :)





Lite bilder från dopet :)

ADAM HUGO RUNE EDMAN blev hans fullständiga namn :)

Nu blire bara att njuta resten av helgen, vila vila och vila :)

/e

Av Elina Kärrman - 29 november 2013 19:33

Jag tro aldrig att helgen ha vart så efterlängtad som denna! Inget speciellt ha jag att se framemot, Jimmy ha jour på bärgningen så vi kommer bara att ta det lugnt :) men denna vecka tyck ja ha varit tyngre än andra, så ska bli skönt och vila upp sig lite och hoppas att man håller sig frisk :)


Dop för snyggingen Adam är det imorgon oxå, så vi ska spendera förmiddagen i kyrkan och med härligt folk :) 


Nu så ligger vi i taco koma hos oss och myser! Hoppas du få en härlig helg själv så hörs vi..


Ta hand om varann ♡♡


/e



Av Elina Kärrman - 26 november 2013 06:59

Tro de eller ej!
Förra vintern så köpte ja ett par täckbrallor i Umeå i st. 164, vilket är barnstorlek.

Ingen träning alls, mycket skräp ha blivit stoppat i käften dom senaste månaderna. Men, fick ändå på mig, och igen dessa byxor. Känns faktiskt rätt bra ändå :)

Träningen ta vi en annan dag :p måst väl börja snart igen kanske?

Nu blire att promenera till jobbet. Ha en bra dag alla :)

/e

Av Elina Kärrman - 23 november 2013 10:21

I veckan så tyckte vi att Kira blivit väldigt konstigt så vi vart hemma på kvällen. Hon ha varit väldigt osäker, morra för minsta ljud osv..

Så sa ja och Jimmy "va fan ha de blivit med hunn, såhär ha hon aldrig varit. Undra om hon är mörkrädd då hon är ensam hemma"

Så igår innan ja for på jobbet tände jag alla fönsterlampor, för att prova.

MEN igår fick vi nog svaret!!
Mörkrädd är hon inte iaf..

Jimmy kom hem tidigare igår och ba i köket. Då hörde han någon som knacka hela hela tiden på balkong dörrs rutan. Han tänkte, "men va fan, kan inte sebbe o Jossan gå in vanliga vägen?" Så han gick mot tv rummet och se att de stå en gammal tant i fönstret och knackar och flina mot Kira. Och Kira morra i vild förtvivlan!!

Jimmy blev förbannat och stega mot dörren, medans tanten springer iväg.

Jimmy öppna dörren och fråga om hon söker någon?
"Ööööööh, smedsberget hade hon svarat"
Sen sprang hon iväg!

Jag känner ja bli så jävla förbannad. Vad äre för tant? Hur vet hon vars vi bor? Och vad vill hon?
Äre så att hon vill träffa Kira kan hon väl knacka på vanliga dörren och fråga oss. Om de är så att hon sett oss när vi varit ute och gått!

Känner mig bara irriterad, vill veta vem hon är. Vars hon bo och vad hon vill....


/Elina

/

Av Elina Kärrman - 15 november 2013 08:33

Idag så äre den omtalade fredagen. Inte bara jag här ute som se framemot denna dag, sista dagen på veckan sen äre lite ledigt för många :)

Skönt ute äre här i Lycksele idag, hade klätt mig för mycket dock på morgon rundan + att de va ny snö så de gick fruktansvärt tungt och gå. Men bättre träning ;)

Nu ska ja cykla på jobbet och göra rätt för mig så ja få ta helg nångåg :)

Ni ha en bra fredag, ta hand om er :)

/e

Av Elina Kärrman - 14 november 2013 08:16

Igår på morgon promenaden så upptäckte jag att Kira tyckte tillbaka när vi passera en stoppakylt. Vilket hon aldrig gjort förut..

Vägskyltar finns överallt här i stan och även skogen, så förstår inte riktigt varför hon reagera på dom nu.

Ja fick den känslan sen hon va liten valp, då tyckte hon mycket va lite "läskigt"..

Men idag på promenaden så trampa ja mig fram till skylten och klappa och strök den. Och hon gick även fram och snusa. Så ska bli skoj och se nästa gång om de gå bättre :)


/Elina

<3

Av Elina Kärrman - 11 november 2013 17:59

Vissa dagar känns tyngre än andra...

Men jag är så stolt och glad att jag ha er <3


/E

Av Elina Kärrman - 2 november 2013 14:57

Lördag och ledig, de kan inte bli bättre :)

Vi åkte ut till Sebbe o Jossan för lite ute mys idag :)

Vi packa ryggsäcken och tog med oss yxa o ved, sen gick vi ne till tjärn för att kolla hur isen va, efter dessa varma dagar.

Isen va lika tjock som sist. Fast mer sörjig och snöig då :)

Elden blev gjord så vi fick grilla oss en klämm macka. Åh jäääääääävlar va de va gott. Mums! Känns att de va länge sen sist :)

Så skönt att ha spendera nästan hela dagen ute idag. Ha dock varit rätt kallt ändå. Bitande i luften :(

De va vår lördag dag! Va kvällen ha att erbjuda återstår att se :)

/e

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2013 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards