anileelina

Alla inlägg under mars 2015

Av Elina Kärrman - 25 mars 2015 20:25

Jag som hade hoppats att kiras OP skulle gå smidigt. Men ack vad jag hade fel!
I lördags så visade hon att hon hade väldigt ont. Sen söndag kväll tyckte vi det lukta lite konstigt där, men vi trodde bara bandaget hade blivit lite blött.

Måndag va min lediga dag så jag hade en kaffe gäst och besök av målarn som börja i sovrummet :)

Meeeeeen, man kände exakt var kira låg/va. Det lukta typ veterinär i hennes närhet.
Det va ju dagen då bandaget skulle av så jag tänkte de kanske va lika bra..

Jojo, spy 511 gånger ville man nästan göra. Det lukta skit och va hur blött som helst med massa massa var :(

De va det, blev en antibiotikakur oxå i 10 dagar. Så nu äter hon två piller.

Känner jag börja bli less på att hon är halvt handikappad. Tratten måste hon plågas med om dagarna då vi är bort. Vill hon ska bli "hel" nu så vi kan spendera massa tid ute och vara sig själv :)
Men ja håller tårna, och sikta framåt :)

Måste bara få tvär skryta att vännen Annars är så otroligt duktig. Är nöjd att hon Är så arbetssam..

Puss o kram elina

Av Elina Kärrman - 22 mars 2015 19:01

Kira opererades i torsdags, hon måste ha haft riktigt ont och tyckt det va jobbigt. Ingen sömn fick vi den natten, sen ville vi inte lämna henne ensam hemma dagen efter, så jag offrade självklart en semesterdag för att vara vid hennes sida :)

 

Lördagen kom, hon hade ännu ondare. 3 bent liten dam va det hela lördagen.  Vi försökte själv va ute i solen och fiska lite. Tvätta bilen invändigt och utvändigt. Ätit gott och umgås :)

 

Söndagen hade vi redan planerad. Vi klev upp och snön vräkte ner. Suck! Kira har mått betydligt bättre idag. Hon ha haft mer energi och man har sett att hon varit glad. Så hon fick va ute med oss idag då vi tog upp gäddsaxen, fiska och grilla. Vi hade tur att solen ändå kom fram där mitt på dagen. Behöver massa sol, för att ladda batterierna lite :)

 

           

Förresten så har hjärtat även haft jour på bärgningen. Så lite utryckningar har han fått göra. Hatajobbhelger!!!!

 

Hoppas ni haft en bra helg..

puss o kram

Av Elina Kärrman - 19 mars 2015 19:36

Ja, äre inte det ena. Så äre visst de andra!
Då kira va på sportlovsvecka så gjorde hon sig illa i tassen /nageln. Vi avvakta ett bra tag, innan vi insåg att de hon hade gjort inte blev bättre.. Vi kontakta veterinären och enligt vår beskrivning så sa han bara OP.

Idag vid 11 så åkte lill gumman in på operation. Hon hade brutit nageln så den va bara att plocka bort. Sen vare nån vävnad som hade vuxit fel, som dom plockade bort, och slutligen brände dom ihop.

Så Jimmy fick fara med henne och va hemma med henne idag. .
Hon är jätte spak, ligger och "vifftar " med tassen, sen gnäll hon så fort hon är vaken. Fan jobbigt detta ju. Oså jobbar vi imorgon, de känns lite sisådär kanske :(

Jag hoppas verkligen detta kommer gå vägen nu och att de läker som de ska. Återbesök om 10 dagar!

Puss o kram

Av Elina Kärrman - 15 mars 2015 06:25

Ihelgen så äre att jobba som står på shema. Det betyder att man har ganska fullt upp både på jobbet och i hemmet. .

Han inte blogga igår, så gör det idag istället :)

För den 14 mars så fyller jimmy år, min sambo..
Sååååå, ett stort grattis till honom. Hurra! !

Igår så bjöds det på tårta, sen blev det lite mellan mys :)

Gissar det kanske kommer någon ikväll med och fika :) det hade varit trevligt :)

Ne, dax och fara mot ännu en jobbar dag.

Puss o kram :)

Av Elina Kärrman - 8 mars 2015 19:11

Ja helgen är visst slut snart.. söndagen kom, och gick....

Nu blire dusch sen soff mys innan det är dax att kvälla..

Ihelgen så påbörjade vi med projektet i sovrummet. Så nu är ett steg klart, bara att vänta på att tapeterna ska komma hem :) kuul kuul :) känner mig riktigt taggad.

Sådär blev panel väggen. Det är timmer panel som är vitlaserad :)

Annars så har vi ätit gott , haft härligt umgänge här som lite hjälp...

Imorgon börjar jag min långa arbets vecka :(
Det innebär jobb måndag, tisdag, onsdag, fredag, lördag, söndag och måndag osv..
Huga, gillar det inte alls :(

Meeeen, hoppas ni haft en kanon helg iaf :)

Puss o kram

Av Elina Kärrman - 7 mars 2015 08:36

Här sitter jag med en kaffe kopp, ha precis gjort upp elden i kaminen. Sitter här och myser framför filmen, Hallå hallå :)

Vädret är kasst. Det är plusgrader och det töar för fullt. Snön vräker ner!

Annars så har det inte hänt nått sen sist jag skrev.. jag jobbar och står i, sen försöker man hinna med lite träning och få vardagen att rulla på :)

Kira åkte på sportlovsvecka förra helgen, hon följde med upp till stugan som vanligt :) men nu är hon saknad, tur hon kommer hem snart :)

Annars så känns de som någon förkylning ligger i kroppen och gror. Men händer ingenting. Tätt i näsan och små snuvig!
Känns som man inte vet om man våga träna, hur hårt osv....

Vårt kommande sovrum ska vi börja med idag.. Timmer panelen ska kapas, målas och sättas på plats. Tapeten som ska va runt om blev beställda i fredags. Så hoppas de dyker upp rätt fort så man få göra klart och flytta in :)

Puss o kram

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards