anileelina

Alla inlägg under oktober 2015

Av Elina Kärrman - 30 oktober 2015 08:01

Wihooo, kan du tänka dig att det förhoppningsvis är 20 dagar kvar nu innan vi få träffa vår älskade i magen.


Det känns helt overkligt när tankarna börja rulla; att när som kan det ske <3

Förvärkarna har även börjat smyga sig på mer o mer nu. Speciellt eftermiddag / kväll :)
Har aldrig varit en människa som gillat smärta. Inte ens mensvärk har varit speciellt uppskattat hos mig. Men tro detta ska gå bra. Vi får en fin belöning sen :)


En mys morgon bild med magen :)

Hoppas ni får en trevlig halloween helg:)
/e

Av Elina Kärrman - 28 oktober 2015 12:34

Hej hopp..
Här har vi en höggravid blivande mamma. Det både känns och märks att vi är på slut tampen av graviditeten. Mycket som händer med kroppen.

Sömnen är total rubbad om nätterna. Foglossning istort sett hela tiden, lite mer eller mindre bara. Molande mensvärk till o från. Meeeeen, är glad att de känns det finns någon där inne som förhoppningsvis gör sig redo för utgång :)


Va även inne på ett ctg, bäbis mår utmärkt bra och är en livlig liten en. Själv så börjar jag känna mig nöjd, vill att denna lilla ska vilja komma ut, och träffa sin mamma o pappa istället för att gungar runt där inne <3

Föräldra utbildningarna är nu slut oxå. Missade sista som va om amning dock, men vet vad jag vill angående det så.
Fick dock inte önska alla andra blivande mammor lycka till. Men, kandke springer på någon här nån dag :)

Kram
E

Av Elina Kärrman - 21 oktober 2015 06:42

Ja igår så berättade gravid appen att vi är nere på 30 dagar. Oj vad jag börja längta efter att få hålla i denna lilla istället.

Föräldra träffarna har även dragit igång. 2 träffar har vi haft. Den sista är nästa vecka. Tycker dessa ha varit trevliga, lärorika samt att man fått igång tankarna kring förlossningen främst. En dag hamnar vi alla där.
Att se o träffa de andra mammorna är kul. Hoppas man kan ta en kaffe med någon :)

Nattsömnen är nästan borta. Har fått karpaltunnel i händerna. Vilket gör sömnen väldigt störd. Har fått "handskar" som ska underlätta under natten. Men allt försvinner dock inte. Sen vaknar man även av andra själ. Att äntligen få lägga sig o sova om kvällarna finns inte längre. Snarare tvärtom!
Hoppas detta går över nu när lill fisen är i våra armar :)

Tack o hej..
Puss o kram

Av Elina Kärrman - 14 oktober 2015 14:10

Ja, veckorna rusar iväg ändå. Idag så passade jag, magen och kira på att åka en liten sväng med vår älskade sambo, pappa /husse :)
Faktiskt rätt mysigt att bara sitta o åka. Små surra o se något annat :)

Tänkte de är bäst att passa på, då vårt älskade lilla hjärta är ute hos oss, så är det lite svårare att lyxa på detta viset ?

Lill kulan börja inte o va så liten längre. Man når knappt o ta på sig sockorna, man suckar om något ramlar ner på golvet osv. Finns mkt man kan räkna upp. Men samtidigt få man le och klappa om magen. För de finns faktiskt en liten människa där inne, så konstigt vore det annars <3


Hoppas er dag varit bra!
/puss o kram

Av Elina Kärrman - 10 oktober 2015 20:28

Nu känner jag mig betydligt fräschare i håret. Inte varje dag man känner sig snygg såhär hög gravid, att håret ser o känns fräschare känns bra :)

Nu ska ni få se före bilder;

Och självklart efterbilder här;

Så, tusen tack Victoria för hjälpen av håret :)

Puss o kramar

Av Elina Kärrman - 8 oktober 2015 10:14

Yes, igår blev de e tripp till Storuman. Jenny gjorde sig fin och fixade naglarna hos Emma, fil o fix :)

Självklart blir man avis. Men tänkte själv göra mig lite jul fin kanske. Då är även lille krabaten ute i våra armar :)

Kolla så fiiina. Hon är sjukt duktig Emma:)

Satt och tänkte de är rätt kul ändå, att de finns tex. Frisörer där man bor. Men ändå byter man kommun och fastnar för den frisören :) Men, samtidigt så äre härligt att byta miljö oxå!


[Bild]

Gårdagens bild på jag o lill magen min <3
 


Puss o kram

Av Elina Kärrman - 1 oktober 2015 13:44

Idag hos BM så gick jag igenom besiktningen utan anmärkning denna gång. Allt såg bra ut så hoppas det håller i sig nu dom sista veckorna :)

Bäbis ligger iaf neråt men är inte fixerad ännu..

Än fast foglossning har börjat smyga på, samt att de hugger i nedre partiet (som det ska göra). Bäbisen trycks visst neråt så därför känns det. Så vill hon att ja ska börja röra på mig så gott det går.. Kanske simma, om ja inte får lika ont av det. Förlossningen hörs inte vara en lätt match så bra om man ha fått upp lite flås innan :)

Så måste kanske börja ta mig i kragen och försöka prova mig fram.

Föräldra träffarna skulle dra igång nästa vecka, så det ska bli spännande och kul. Ser framemot att se vilka mammor vi är i november :)

Hoppas allt är bra med även dig.
Puss /Elina

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards