anileelina

Alla inlägg under november 2015

Av Elina Kärrman - 29 november 2015 10:21

Igår så va vi bjuden på dop. Joacin och Madelene döpte sitt 3de barn. Det blev en liten Jesper :)

Som vanligt är det en sån mysig stund i kyrkan. Och ett trevligt avslut med god fika och presentöppning :)

Första gången vår lilla kille va på dop iaf, han sov dock bort hela av den mysiga stunden! Men han kommer och få va med fler gånger :)


Ja dop är ju en sak man även själv ska tänka på. Dels så är namnet till denna lilla grabb inte alls bestämt än. Han har inte berättat vad han heter ännu.
Finns ju även namn givning, men det är inte samma sak ändå känns det som :)

TUR vi är några månader bort med det!

Men vi vill såklart tacka för att vi fick va med och dela Jespers speciella stund igår i kyrkan.

Puss o kram
/elina

Av Elina Kärrman - 25 november 2015 16:44

Nu så har det gått 1 vecka sedan vår älskade och efterlängtade kille kom till världen. Känns som han alltid funnits, lite läskigt att tiden går så fort. .


Aldeless nyfödd..

En vecka senare, han blir bara finare och finare..

Såhär fantastiskt fin var jag för en vecka sedan. Saknar såklart magen, men visst är det ännu mer underbart att ha lillen i min famn :)

Ja, magen sjunker saaaaaakta men säkert. Oj vilken lång resa innan jag är tillbaka där jag va.
Men än en gång så vare värt allt. Älskar vår lilla grabb mer än allt <3

Puss o kram
/e

Av Elina Kärrman - 20 november 2015 16:18

Helt fantastiskt. . Måste bara få presentera denna lilla gosse för er!

Vecka 39+5 kom denna underbara skapelse till världen.
151118 föddes han :)
3440 gram och 50 cm lång!

Återkommer!

/elina

Av Elina Kärrman - 18 november 2015 09:26

Igår så hade vi ett riktigt skit väder. En del snö kom, och vägunderhållet va dåligt. Men som tur va så kunde kira lifta med världens bästa Johanna som ändå passerade mamma fast väglaget va kasst.

Så igår gick vi äntligen hem vår guldiga underbara vän..
Känns skönt att få rå om henne en stund skälv här nu innan vi blir en till i familjen.

Då vi åker in kommer hon ändå att fara till mormor igen dom dagarna vi är borta :)


Så nu ska vi bara mysa och ta hand om varandra om dagarna :)

Puss o kram
/elina

Av Elina Kärrman - 15 november 2015 19:32

Då va denna helg mot slutet..
Hjärtat börjar om och jobbar imorgon igen, och själv så hämtar jag nog hem vår älskade Kira om väglaget är hyfsat ?

Ihelgen så har vi gjort klart innerväggarna i garaget. Då vi köpte huset va garaget oinredd invändigt. Så nu är det fixat. Bara lite vit färg på tak o väggar samt att en vanlig dörr ska sättas dit. Men vi fick god hjälp ihelgen så det värsta blev bort gjort :)


Banan lådorna sol stod i förrådet fick jag uppdrag att titta i och märka om. Fan vilket skit göra. Men nu va även det bort gjort då vi ändå hade dragit ut alla..


Imorgon är vi förresten nere på 3 dagar innan det är tänkt bäbis ska komma. Men jag har börja sluta hoppas. Känns som jag kommer och få gå över med denna.

Måste bara försöka hitta på något så jag få dagarna att gå, och så man inte bara ligg och vänt typ..

Hoppas du haft en kanon helg :)

/ Elina

Av Elina Kärrman - 11 november 2015 08:53

Igår kom mamma på besök, vi gjorde lite ärenden på stan osv.
Kira fick såklart sen följa med henne hemåt mot gunnarn, för att sen imorgon fara upp till stuga för lite ledigt ocj miljöombyte. Tror att hon behöver det, lill stumpan vår.


Men ack så tomt det är redan här hemma. Ja har ingen som ligger och snarkar l andra änden på soffan. Men,jag få försöka roa mig idag ändå.
Sovit som en kratta inatt oxå, halsbränna från hell bland annat. Känner mig helt slut på.

Hoppas ni får en bra onsdag!
/ elina

Av Elina Kärrman - 10 november 2015 15:32

Dagarna minskar med storm steg! Till det beräknade datumet har vi snart nått.
Och jag önskar så mycket att denna lilla krabat vill titta ut senast då :)


Nu så är vi iaf nere på en siffrigt. Sjukt ändå vad fort det gått från när vi va på 30 dagar.
Magen den växer så det knakar. Tänkt om det fanns nått knep så förlossningen skulle sätta igång.. haha :)


På torsdag blir även ett besök hos BM, kolla upp mitt blodtryck, järn och även hur det ser ut med vätskan i kroppen.
Sen självklart titta till lill hjärtat i magen <3

Antar att ni förstår hur stor längtan är efter bäbis, som ligger o myser i magen.
Tihi :)

/puss o kram

Av Elina Kärrman - 9 november 2015 19:21

Igår så va det farsdag, igen..
Tyck de känns som det nyss va den dagen! Åren rusar iväg...

Jimmy fick inte äran iår att bli firad på farsdag. Bara sin husse roll. Bäbis ville inte titta ut innan..

Men vi åkte iaf till gunnarn oxh firade min älskade pappa och fick gott fika, och även en jätte hjälp med bilen :)

Bror med familj va även där så fick se dom en snabbis :)


Men, nästa år får även vi fira en pappa i vårt hem.
Hoppas ni tog hand om varandra igår och hade en mysig dag :)

/
Kram e

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards