anileelina

Alla inlägg under december 2015

Av Elina Kärrman - 27 december 2015 07:24

Känner mig såhär en dag efter med bloggande. Men, gissa det inte gör något för er läsare :)

Nu så har vi även firat jul här hos mina föräldrar. Mycket och god mat som vanligt. Kvällen va hel mysig, Liam va även på topp humör den kvällen :)

Snäll verka vi ha varit för tomten gav oss klappar även i år.

Liams första jul :) "lillgos"

Nämen vill tacka alla för en fantastisk mysig kväll. Synd det är 1 år till nästa gång. Vi få samla ihop oss nått innan nästa jul :)

Nu hoppas jag att er jul varit fantastisk. Att ni tagit hand om varandra och njutit av ledigheten :)


Underbara kusiner

Dom underbaraste i mitt liv

Vår tomte


Tack julen -15..

Puss o kram

Av Elina Kärrman - 25 december 2015 06:04

I onsdags efter att sambon Jimmy hade slutat jobba så packa vi oss i bilen och åkte upp till Gunnarn. Ost och kex blev det till uppesittarkväll. Jimmy hade turen och vann 100:- på en av lotterna bara. För oss övriga så va de bara niiiiiit lotter.

Haha...

Ja sen kom julafton. Att va hos Jimmys familj på själva jul iår :) kul att se och få umgås med er en kväll. Tack för julklapparna :)




Synd bara att Jonas (farfar är fast uppe i hemavan för snön vräker ne. Du va saknad)

Så, juldagen blir att vara och mysa med familjen på min sida. Återkommer om jul nr 2 ;) haha...

/elina

Av Elina Kärrman - 21 december 2015 05:06

Men självklart så måste jag ju påpeka att Liam i fredags blev en månad gammal. Redan 4 veckor, shit ändå. . .
Grattis vår guldklimp <3


En månads kontrollen i torsdags gick utmärkt. Han följer sin kurva, och allt såg bra ut enligt doktorn. Så det känns skönt. Undersökningen han gjorde kändes väldigt lik den koll som blev gjord på BB, innan vi fick åka hem :)

Så nu blire längre till nästa gång vi väger o mäter honom. Lite jul ledigt kommer imellan här såklart :)


Puss o kram

Av Elina Kärrman - 20 december 2015 10:52

Japp, namnet på vår guldklimp är nu satt.


Han berätta för oss att han heter Liam!
Så Liam Larsson. Han kommer även att få två mellan namn, ett från min sida och ett från Jimmys :)

/e

Av Elina Kärrman - 14 december 2015 22:51

Via Facebook så fick jag syn på dessa, saffransbullar med pärlsocker.


Dessa bullar rekommenderas starkt. Sjukt enkel att göra, samt inge mycket söl. Helt roliga bullar att baka!!

Gjorde mina laktosfri, men det är samma recept ändå. Det finns på hemsidan hembakat.

http://tidningenhembakat.se/bloggar/lindas-bakskola/saffranssmorbullar-med-parlsocker/

Så, passa på och baka dessa nu då kylan har smygigt sig på.

/elina

Av Elina Kärrman - 13 december 2015 12:53

Igår så fick vi den lyckliga äran att få vara med under Eddies dop. Han döptes i min favorit kyrka, Margareta kyrkan! Tycker den är lagomt stor och hel mysig.

Som vanligt så va det sjukt fin. Och vi få vara lycklig att vi ha så underbart fina vänner runt om oss. Det glädjer mig!

Denna tjej vid namn Elina fick äran att sjunga två låtar som dom hade valt passa just dopet. Hon är så ruskigt duktig och som vanligt så föll en och en annan tår nerför min kind. Mina känslor har blivit helt rubbad sen jag blev gravid.

Vi tackar så mycket för den fantastiska stunden med familjen johansson/widinghoff :)

Puss o kram
Elina

Av Elina Kärrman - 9 december 2015 17:40

Idag så är det 3 veckors dagen för lilleman. Han växer så det knakar! Igår på viktkoll så vägde han 4080. Han håll o bli stor nu :)

Annars så är allt bra med både mig mamma o honom. Vi försöker fortfarande lära känna varandra. Men visst har lite klarna iaf. Men allt är inte spikat än. Sen kommer det nog något nytt eftersom han växer!

Namn förslagen jag skrev i förra inlägget är bara att stryka. Nu är vi inne på ett helt annat namn. Men vad det är återkommer jag med ;)


Mer o mer vaken börjar han vara. Han ligger en liten stund efter maten och titta, ibland även små prata. Så kul och se och följa hans utveckling. Mamma o pappas lillgos!

Puss o kram från oss!
/e

Av Elina Kärrman - 7 december 2015 06:02

Igår så va det söndag igen. . Helgerna går aldeless för fort! Idag måndag o pappan i huset börjar jobba igen.

Vår vän micke kom över igår på en kaffe, han stod för advents fikat även. Hur gulligt av honom ju!

Kan ni tänka er att det snart är jul? Det smäll bara till så är denna månad slut..

Annars har helgen bestått av middag med vännerna hans o jennifer, samt lussebulls bak. En tripp till Umeå för hämtning av vinter däck och en tvär dejt med jocke o madde lördag kväll. Middag ute o lite glögg mys. Med två skrikande bäbisar. Välkommen till verkligheten kan man säga. Haha ?



Hoppas ni haft en bra helg allesammans! För det ha jag..

/ kram elina

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards