anileelina

Alla inlägg under januari 2016

Av Elina Kärrman - 29 januari 2016 18:00

Imorse så kom mamma hit och skulle vara barnvakt åt Liam så jag fick fara till frissan.

Han sov först till halv 9 imorse. Sen ha han varit super glad hela dagen. Undra om vi få igen de ikväll? :/

Skönt iaf med lite egen tid. Väldigt för sällan man får det nu. Lilleman haka som efter en överallt!

Sist jag färgade håret blev de rätt mörkt med mörkröd/koppar. Tycker det har varit skit snyggt. Men lite less kan ja känna. Så idag ha vi påbörjat göra håret ljusare.


Med avfärgning och även blekt så blev tyvärr inte håret ljusare än så denna gång. Hade velat att de skulle bli mer blont men tydligen inget som gick, om håret skulle va fräscht o fortfarande friskt. Få ha så tills nästa gång, då trodde hon det skulle bli bättre :)

Trevlig fredag alla :)

Puss o kram

Av Elina Kärrman - 27 januari 2016 13:29

Meeeeen, snacka om att man har blivit otränad under dessa månader med lilleman i magen!

Noll magmuskler, och konditionen måste jag ha skrämt bort.


Idag då vädret va mer än på topp, -1. Packade ja ungen i vagn och gav mig ut på en intervall träning.
Men alltså jag har totalt glömt bort hur sjukt jobbigt det är att inte ha nån kondis alls. Bläää, bara att börja om från början visst.


Men känns skönt att vara igång, för nu äre banne mig bara att köra på här!!

/e

Av Elina Kärrman - 25 januari 2016 16:18

Pappan i huset var ledig fredag, så vi åkte upp till stugan. Det blev liams första besök där!

Riktigt skönt med lite miljö ombyte. Man sitter o se samma väggar hel dagarna ändå så.


Att åka skoter gick bra för lille L! Han sov som en stock, vilket va helt underbart. En omställning för mig bara att flytta från skoter till pulka, men ska nog gå bra efter ett par åk kanske ?

Som vanligt trevligt och mysigt att umgås med familjen. Syster och grabbsen (som ja säger) va oxå där;)

Nu få vi inte vänta för länge tills nästa gång bara :)

Hoppas ni haft en super helg:)

/e

Av Elina Kärrman - 25 januari 2016 16:00

Nu måste jag först uppdatera att jag överlevde den "vita" veckan. Lördag morgon kom tillslut och yoghurt stod tex, på morgon menyn :)

Måste tillägga att vissa dagar är mer jobbig än andra! Men bara kämpa på här.
På en vecka visade vågen -4 kilo. Hurra! ! !


Är du fortarande motiverad och peppad. Så sök du med!!

/e

Av Elina Kärrman - 20 januari 2016 08:18



Nu så va det dagliga teet druckit. Strax intag av frukost!
Nu är vi inne på dag 5, bara 2 dagar kvar tills grönsaker och yoghurt få läggas till på maten :)

Denna "vita" vecka har gått riktigt bra ändå. Ska bli sjukt spännande att vägas till helgen :)

/e

Av Elina Kärrman - 17 januari 2016 10:24

Förra veckan så hade vi viktkoll på Liam igen. Vi ha haft ca varannan vecka hos Anna - Stina :)

Hon tycker att Liam ha gått upp så bra i vikt samt att allt har följts åt som det ska. Fin i hud och att han verkar glad och må bra! Så nu ha hon "släppt" oss. Nu få vi fara på öppen vägning då vi känner oss nyfiken på hans vikt :)



Världens finaste vägde förra veckan 6000g :)

Liam har även av någon anledning varit lite trög i magen, vilket resulterade att han fick jätte magknip och bara SKREK!
Så sjuksköterskan gav som tips att ge han 1tsk rapsolja morgon och kväll. Så det är ett enkelt hemma tips, för det funkar jätte bra. Jag blandade bara ner det i hans välling.

Ha en fortsatt bra dag!
/e

Av Elina Kärrman - 16 januari 2016 13:14

Nu mina läsare så hade jag tänkt dela med mig här, att jag ansökte och blev intagen till att få ett hälsosammare liv, lära sig äta rätt. Att bli coatchad genom 3 månader med tips, recept, peppning osv..

Att få kroppen så den förbränner istället för att lagra. Än fast man äter vanlig kost funkar med Cellreset kostplan!

Idag så började jag med första fas. Detta pågår i 90 dagar. Och med ett enkelt kostschema samt att man följer deras råd. Sen ska man nått sin målvikt och även stanna där. Jag kommer att hålla er lite uppdaterad här hur det gå. Detta är några av punkterna cellreset garanterar:

-Minskat eller helt raderat sötsug
-Kraftigt minskad hunger
-Kroppen rensas på oönskade slaggprodukter
-Tarmhälsan förbättras
-Blodtrycket, blodfetterna och blodsockret balanseras
-Viktreduktion 5-12 kg kroppsfett första 28 dagarna
-Mer energi och motivation-
Den biologiska åldern sänks rejält

Gå gärna in hit och läs, och känner just DU dig TAGGAD så sök!!!!!!
http://scassociation.se/cellreset72.html

Som sagt, kommer uppdatera imån det gå här på bloggen :)

Gå gärna in på sidan ovan och kika iaf.

Nu jävlar ska dessa gravid kilon bort!!
Hejja hejja!!!!

Puss elina

Av Elina Kärrman - 14 januari 2016 22:59

Tänk om man kunde få ha det såhär mysigt oftare. Men tyvärr bor min mamma och syster 7 mil uppöver. Så man få ta det som de är, vi försöker att ses så ofta det gå..

Idag kom mamma redan mitt på dagen. Vi gjorde lite ärenden innan syster och barn kom :) Lite kaffe mys samt ute middag tillsammans. Liam va himla pratglad och glad idag :)


Rasmus ville såklart hålla kusin Liam. Och även bli fotad. Han är så hjälpsam :)

Så, mer än så behöv ja inte skriva. Jag gissa ni kan lista ut själv hur dagen min annars varit :)

Puss o kram
/e

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards