anileelina

Alla inlägg under september 2016

Av Elina Kärrman - 28 september 2016 15:58

Dagarna går och går!
Jimmy jobbar nu sin em vecka, så vi är ensam under kvällarna. Fortfarande lika tråkigt som sist. Försöker hitta på saker för både jag och Liam, synd man ha idé torka bara..

Förstår inte hur alla runt om mig ha så sjukt mycket energi? Själv försöker man sig ut och jogga en sväng sådär varannan dag. Och är helt slut på, orken och energin vet ja inte var den ä?

Vår kära 4 bente vän lossar hår, ser ut som man rakat ett helt får av och kamma henne. Samt så dra hon in grus som fan! Så de betyder att vi måste städa varje dag. Känns som energi till det knappt finns?
Varför äre så? Ska inte jag som går hemma om dagarna ha huuuur mycket ork och energi som helst?


Ha iaf putsat fönstren på utsidan huset. Nu ser vi äntligen ut igen. Damma nå fruktansvärt under grävning av gården så usch..

Köket och vardags rummet, plus gästrummet är taget här inne med. Så ha tre rum kvar!

En klapp på axeln för det iaf:)

/ kram
Mamma Elina

Av Elina Kärrman - 22 september 2016 21:56

Oooooh, självklart så ha världens finaste kille nått 10 månader. Den 18, så alltså i söndags.

Alla runt om påminner en om att han snart är 1 år. Mmmmm vill inte? Han har blivit så stor ju? Var är min lilla bäbis? Men än hur gammal han blir så är han iaf väääärldens finaste kille. Och självklart älskar jag han mer än allt <3

Va på BVC här i veckan och kikade hur hans kurva såg ut.
Allt såg bra ut. Men viktkurvan är men plan nu. Och det är för han rör på sig rätt mycket.
Men han väger iaf 10560 och hans längd är 78 cm nu :) stor killen..

Nu äre bara en månad kvar tills nästa vägning. Kör en gång i månaden nu då man vet allt är bra och de ändå är rätt lite förändringar.


Krama
Mamma Elina

Av Elina Kärrman - 18 september 2016 14:17

Om jag inte minns fel så berättade jag iaf för er att jag skulle iväg till frissan för några veckor sedan.
Men glömde helt bort att visa er, som jag annars alltid bruka göra :)

Vi bevarade det ljusa vi hade fixat under sommaren, fräschare till och jämnade till färgen. La sedan mörkt under hår typ i form av slinger.


Inte den vackraste bild, och ofixat hår. Men ni ser iaf att det är ljust än :)

Ha en skön söndag!
/mamma elina

Av Elina Kärrman - 17 september 2016 13:51

Ja, unge å hund..
Där en är, vill den andra oxå vara..

Imorse då ja satt Liam i badbaljan fick vi inte va själva inne på toan. Kira skulle såklart vara med å hålla koll. Hon ville nog oxå ner i baljan såg de ut som.

Men hon fick vackert vara bredvid och bara titta på.

Att bada är en underbar tidsfördriv. Sålänge han vill å tycker det är skoj :)

Lördagen å helgen har kommit. Jimmy jobbar fm, så vi försöker fördriva dagarna själva. Ikväll ska vi iaf åka och äta en bit mat hos några kompisar. Trevligt trevligt:)

Kram, mamma Elina

Av Elina Kärrman - 15 september 2016 20:46

Känner att jag skulle vilja mata er med massor här!

Men, samtidigt så finner jag inga ord.
Så därför sätter jag punkt/

/mamma Elina

Av Elina Kärrman - 13 september 2016 22:08

Kring 9 månader och 2 veckor va vår stolta kille när han börja våga ta fler och fler steg.

Han har som sagt varit snabb i mycket, blivit så stor och duktig snabbt.

Och nu så äre nästan så han försöker springa fram i vissa tillfällen. Kryper gör han fortfarande om de ska gå snabbt eller så:)

Kan inte lägga upp filmklipp på denna skit blogg. Så tog flera kort istället när han va ute och gick. Lill söt killen!

Det blir inte lika bra, men är nått iaf:)

Kram
/mamma Elina

Av Elina Kärrman - 12 september 2016 21:36

Meeeeen jag har ju haft en avlastningsbänk stående i köket ett par veckor nu.

Har glömt att visa er det nyyyya. Är iaf jätte nöjd över den..
Sånna här finare prylar å skit man givetvis ska ha på den är jag inte överens med. Har inte hittat det jag har i huvudet riktigt! Men det kommer nog:)


Förminskade ner antalet stolar runt borde från 8 till 6. Så gjorde bordet kortare. Tyckte då att det blev alldeles för mycket golvyta. Så va tvungen att köpa en bänk och betsa den :)

Tycker det iaf blev bra! Glasskiva är som topp på ytan så man kan ställa dit något varmt oxå, kanske ha som serverings bord vid större middagar?

Puss å kram!
/mamma elina

Av Elina Kärrman - 11 september 2016 07:49

Helgen våran började med att fara på bröllop. Våra grannar som är från Stockholm är så söta som går och gifter sig som pensionärer. Det blev ett enkelt trivsamt bröllop. Och vi tackar så hjärtligt att vi fick vara med och fira er stora dag!

Sen då kvällen va slut låg jag helt däckad i soffan och bara sov. Förkylning sprang över mig under dagen. Och slog ner mig mycket snabbt. Usch säger jag bara! Jimmy har varit förkyld över en vecka nu. Så ingefära, vitlök å citron te ha jag börjat hinka i mig :)

Typsikt att då man även kommit igång med träningen så bryter förkylning ut, känns som vanligt det..

Hoppas ni haft en bra helg!

/ puss å kram mamma Elina

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards