anileelina

Alla inlägg under oktober 2016

Av Elina Kärrman - 30 oktober 2016 20:21

Vår lill kille vakna idag och va hängig. Det resulterade till att han hade feber!

Vet inte var den kommer ifrån men.. upptäckte att 2 tänder uppe är påväg att tränga sig fram. Kanske är dom som orsakar?

En sväng här ikväll va han uppe på 39.1 Förstår att han varken vill äta, få ro till att sova och bara allmänt gnäller och grinar. Stackarn =(

Få se hur denna natt slutar =)

// mamma Elina

Av Elina Kärrman - 28 oktober 2016 21:58

Då va den värsta veckan här igen..
Jimmys eftermiddags vecka! Tycker inte om den alls. Men hittills så har det gått bra för jag och Liam att vara ensamma :)

Så att det är fredag och helg är inget jag känner av precis. Men hoppas ni sitter hemma i soffan och har fredags mys.

Ikväll så rörde jag ihop och gjorde fröknäcke och fyllde burken.Synd bara att vår ugn har gjort sitt. Så hälften blev typ bränd, suck! Annars goda...



Så, chokladbollar och chokladmuffins med dumle har jag kvar att göra under helgen. Bra att pyssla på med sådant då man inget sällskap ha i soffan och då Liam sover:)

Ha en fantastisk kväll!

Kramar.
Mamma Elina..

Av Elina Kärrman - 24 oktober 2016 20:35

Nu har jag börjat små baka lite och ladda frysen.
Så idag fick det blev kanel bullar, härligt goda såklart :)

Vi har ju nämligen en kille här hemma som snnnnnart blir 1 år. Så fika måste finnas:)


Sen blire lussebullar som står på schemat i bull väg:)
Nästan så ja längtar, är helt gaaaaalen i dom. Mums!!!!

Ha en fortsatt härlig måndag!
Puss på kram..

Av Elina Kärrman - 23 oktober 2016 20:56

Än fast Jimmy har Ledig vecka så kan de vara skönt att åka bort en stund ändå. Här hemma finns de massor att göra, så ledig och en massa mys händer inte ofta.

Så mamma och pappa skulle upp till stugan, så vi hakade på!
Helt fantastiskt och välbehövligt. Vi har egentligen inte gjort NÅGOT!

Vi har ätit gott och umgåtts. Liam har som varit i fokus. Mestadels kärlek till han såklart <3
Mormor och morfar, mest mormor älskar Liam så otroligt mycket. Dom har så roligt tillsammans än fast Liam har en stark vilja och ett hett temperament, så kommer dom överens ändå emellanåt. Haha!

För oss så fick vi se första snön falla för i år.


Liiiiite av det vita hade fallit när denna bild togs.
Nu gåre bara utförs. Det blir mycket mörkare och snön börja falla och även stanna i några månader..

Hoppas ni haft en bra helg alla :)

Puss å kram
Mamma Elina

Av Elina Kärrman - 18 oktober 2016 21:56

Hjääääääälp!
Snälla stoppa tiden, NU...

Idag fira Liam sin 11 månaders dag. Shiit, ja känner mig helt mål lös. En månad kvar, sen är han ett år.
Helvete oxå, på ren svenska!

Min lilla kille börja bli så stor, han utvecklas varje dag. Och det är såklart lika roligt att se, följa hans utveckling.


Mmmmm, ha inget mer att berätta. Vill iaf säga ännu en gång, grattis till vår grabb :)

Puss å kram
/mamma Elina

Av Elina Kärrman - 17 oktober 2016 16:16

Nu har verkligen dom kalla tiderna börjat smyga sig fram.

Tycker det känns ganska skönt ändå, så friskt ute. Men just det vita guldet (snön) är inget jag längtar efter.

I ett tidigare inlägg så la jag ut vår nöd lösning när det gällde att elda i kamin. Men nu då vi eldar nästan hela tiden så va vi tvungen att bygga ett riktigt staket för kamin.

Tur vår händige pappa/sambo i huset fixade ett hyfsat billigt staket.


Sedär, målade det även vitt. Så det blev riktigt snyggt :)

/mamma elina

Av Elina Kärrman - 12 oktober 2016 22:04

Haha så söt alltså..
Nu har Liam 4 tänder i lill mun :) Det ser så himla kul ut då han flinar upp sig, eller skratta.
Men helt normalt, nu lär det väl bara ploppa upp en del tänder gissa ja..

Där hade han bara 3, framtanden hade precis trängt fram där.. Sen tog de inte många veckor tills den bredvid titta ut. Man ser ju väl att den andra tanden inte va långt bort :)

Tihihihihi.. Blir så glad av dessa bilder alltså. Vipps så vare slls 4 :)
Han är så otroligt fin, vår lilla kille. Gå en på nerverna gör han ett par gånger per dag. Men älskar han allt vad som går ändå!

/ mamma Elina

Av Elina Kärrman - 11 oktober 2016 21:03

Imorse va ja tröttare än allt då Liam ville kliva upp vid 7. Jag har fått va uppe 4 gånger minst under natten och bädda om han oså. Tro de är en liten förkylning som ställer till det för han. Idag har han nyst ut härliga gröna 11:or, som vi säger. Haha!
Men tiderna nu är ju så, den ena är mindre förkyld än den andra, punkt!!!

Så med lite huvudvärk o trött packade vi väskan och körde upp till Gunnarn. Vi träffa pappa en snabbis, sen for vi till syster/moster och våldgästade henne. Vi fick pasta och en vegetarisk sås till lunch. Sen fick vi kaffe och bulla hos mammsen :)


Så vi fick vår tisdag att ta slut. Vi kom hem en liten stund före pappan i huset! Dammsugarn hann vi även dra en snabbis, innan middagen.

Sen ikväll så va ja ute och hämta ett fleeceset jag köpte till Liam, och tvärt handla. Lite kaffe gäster fick vi även såhär på kvällen :)

Hoppas vi få vila ögonen denna natt jag och lill killen :)

Puss å kram
Mamma Elina

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards