anileelina

Alla inlägg under november 2016

Av Elina Kärrman - 28 november 2016 15:12

Första advents helgen har passerat. Tycker de gå alldeles för fort nu! Snart är julen kommen...

Jimmy jobbar em, sista dagen idag dock. Men jag hade syster med barn här :)
Vi bakade lite lussebullar, jordnötskakor och 3 olika kola..
Efter den dagen va vi heeeelt färdig :)

Det gick riktigt bra ändå med Liam, Anton och rasmus fick underhålla han mellanåt :) dom är så duktiga alla tre <3


Så, en ny vecka nu med nya möjligheter. En lunchdejt med mamma blire imorgon. Sen få jag se om jag går ut och jobba något i veckan.

Hoppas ni fikade gott och hade en mysig advents helg :)

/ mamma Elina

Av Elina Kärrman - 21 november 2016 22:05

Nu så har Liams 1 års dag passerat, och även hans firande.

Är så sjukt tacksam över alla nära och kära han har i sin närhet. Alla som vill dela sin stjäl och tid och vara i hans närhet :)
Det knyter ihop sig i mamma hjärtat <3

Bombar er med lite bilder!


Så, nu har nog snart alla varit och hälsat på. Vi ha några kvar som inte hade möjlighet ihelgen :)

Men mycke gofika ha de blitt, så en ny vecka nu och en total ändring omgående för min del!!!!

Jimmy jobbar eftermiddag i veckan, min värsta vecka. Suck :(

Men kommer få mkt besök så det ska nog gå bra:)

Hoppas ni haft en bra helg!
Puss å kram

Av Elina Kärrman - 18 november 2016 08:07

Ja må han leva, ja må han leva..

Alltså idag fyller min ögonskatt 1 år! Helt fantastiskt vad stor liten har blivit..

Kan inte fatta att denna dag, vaknade jag med en riktigt tung sprängd gravid mage. Jag hade planerat redan dagen före att jag skulle börja göra lite jul här ute.

Ja klev upp, käkade frukost. Sen masade jag mig ut och tog fram stegen och alla grejer.
Började med att sätta fast ljus slingan runt bro taket. Så det blev ruggigt mycket klättrande upp å ner. Då jag nästan va klar började jag få ilningar i de nedre partiet. Så fick stanna till och som knipa en stund. Men äsch! Fortsatte ändå. Va väl klar vid lunch tid. La mig på soffan för att vila en stund innan jag skulle äta. Då väl va jag inge mat frisk, drick inte ens i mig en apelsin. Sen fick jag en obehaglig tryck känsla bakåt. Tyckte de kändes som ja va skit nödig typ. Tog kontakt med bb, och skulle avvakta. Sen tycker ja bara det bark iväg. Fick ondare och ondare. Jimmy fick ja ringa och söka tillslut. För hade så jävla ont.......

Då väl Jimmy kom hem, så gick proppen? (Tror ja de det)

Och då sa ja bara, nu orkar jag inge mer. Vi åker in. Vi blir bara hemskickade annars!

Väl där va ja öppen 4cm kl 16. Så ingen hemgång iaf.
Å vipps... 20.39 föddes han! Min världens underbaraste kille.
Det är det underbaraste jag någonsin varit med om. Och igen skulle jag gärna göra det :)




Och idag är han 1? Var tog tiden vägen.. Men nu äre en helt fantastisk tid. Han är så underbart förstående, vi kan ha kul ihop och allt är så mycket lättare.
Mammas lilla hjärta! Kommer alltid att finnas hos dig..


Vi ska se till så du får en fantastisk dag imorgon, idag myser vi bara :)

Puss å kram
Mamma Elina

Av Elina Kärrman - 17 november 2016 21:56

Trolla hopp!!
Vintern kommer med smyg steg. Det fryser en dag, regnar en annan och töar en tredje. Hmf! Väldigt märkligt! Haha

Men till slut så få vi nog den mängd snö vi ska ha. Vi slipper nog Inte undan snön!

Men hos frissan fick ja vara idag. Så härligt faktiskt.

Så nu blev jag mörkare (igen). Men blev nöjd ändå :)

Före vänster, efter klippning höger :)

Såklart lite ovant. Men kommer att trivas.
God natt
Kram.. mamma Elina

Av Elina Kärrman - 13 november 2016 21:10

Idag äre en dag som heter farsdag.
Så vill säga grattis till alla pappor där ute :)

Mest så vill jag gratta min egen far och som dessutom är morfar:)
Sen pappa till mitt barn vill jag/vi oxå gratta. Jimmy jobbar ihelgen så direkt mys ha vi inte hunnit med. Vi åt tårta igår sen fick han nå små presenter idag:)


Hoppas du ha haft en hel mysig farsdag.

Kram
Elina

Av Elina Kärrman - 13 november 2016 14:47

Jag älskar bara barnrum. Såååå mycket man vill göra; inreda och ha där inne. Men det måste va barnvänligt med tanke på att Liam är och peta ÖVERALLT!

Sänkte ner hans säng till på botten nu, så nu ska han vara helt säker där inne :)

En fantastisk minnesvärd tavla va jag bara tvungen att sätta upp på väggen oxå. Fler kommer, men börja så.

Små små kläderna. Detta va det första Liam hade på sig. Hur fint minne är inte det? I LOVE IT <3

Puss från mamma hjärtat
/Elina

Av Elina Kärrman - 4 november 2016 21:41

Håret på vår lilla älskade kille har ju tvär vuxit. Luggen va inni öga och irritera oså vare långt baktill.

Så vi tyckte det va dax att fin lira liiiiite. Och det blev verkligen lite, för han satt INTE stilla med huvudet..

Här är han långhårig men en dålig bild..

Och där har vi tagit bort liiiiite hår.
Blev så Snyggt. Fin killen <3

Puss!
mamma Elina:)

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards