anileelina

Alla inlägg under december 2016

Av Elina Kärrman - 27 december 2016 20:33

Ja, många av dom på Jimmys sida har alltid, sedan Liam va liten sagt att han är så lik han..

Sen har jag bara sett bilder på Jimmy då han va några år gammal. Men nu bad jag faktiskt om nå kort på då Jimmy va runt 1. Precis som Liam :)

Ååh herre gud, helt sjukt..
Liam har vissa drag från mig, men mestadels är likheten mellan dom två.


Detta är Jimmy då han var 1 år.
Och ni som känner mig, och följer mig vet såklart hur Liam ser ut :)
Otroligt fantastiskt roligt att se hur underbart rätt dom har <3 mini Jimmy..

Som ja sa, nu äre bara en mini elina kvar ;) hahahaha

/ mamma elina

Av Elina Kärrman - 25 december 2016 23:25

Nu så är denna julhelg över. Usch vad fort allt går tycker jag. Dagarna bara rusa iväg, och tiden!

Vi spenderade helgen i Gunnarn hos mina föräldrar. Att träffa och umgås med syster med familj och även bror med familj är alltid lika trevligt :)

Liam ha varit lite små förkyld, igen under helgen. Så sovit dåligt och allt som hör till. Ha varit väldigt trött under helgen, sena kvällar och som sagt. Lite sömn :)

Annars så har den varit underbar. Fruktansvärt mycke mat och underbart god mat som vanligt. Julklapparna uppskattas mest av barnen. Men det jag fick va helt perfekta klappar :)
Tack min älskade sambo för dessa..

Och Liam, han fick massa fint. Han uppskattade sin blåa fina bobb mest tror jag. Oj vad han brumma och körde den även innomhus :)

Ja, lite bilder från kvällen.
Tomten va Liam lite väl skeptisk emot. Han våga inte gå fram själv, och han fick inte prata med Liam. Inte lätt, lill killens andra jul. Men första julen han förstår lite på :)

Hoppas er julhelg har varit hel mysig :)
God Jul och en god fortsättning.

Puss å kram

Av Elina Kärrman - 24 december 2016 23:34

Igår så vare den såkallade uppesittarkväll. Kvällen före julaftonskvällen =)

Jag och Liam blev bjuden på tacos nere hos syster. Gott gott. Sen efter Liam hade kvällat så blev de såklart bingospel. Även hos henne! Bror med familj spelade även med oss. Vi hade massa gott till, ost å kex bl.a =)

Anton vann 100 kronor och bror vann även en summa på sina lotter =)


Och efter spelet va slut så gick jag hem på en gång. Trött som rackarn. Liam kliver ju upp så tidigt på morgonen =/

Utanför dörren hos mamma möttes vi, jag och Jimmy. Dom fick visst sluta tidigare igår för lite jul ledigt. Mysigt mysigt =p

Av Elina Kärrman - 23 december 2016 07:50

Ja må ju erkänna att jag ingen julkänsla har i år alls. Allt ha mest bara varit jobbigt och besvärligt.

Fick tex inge respons av min sambo när de gäller julgran. Så den skiter vi i år tex.

Så juligt och mysigt så kan ja inte påstå att ja tycker det är. Hade varit bättre med granen i hörnet.

Men, snart är denna jul ledigheten snart över. Julafton imorgon, helt sjukt va detta år ha gått fort :)

Åker hem till Gunnarn idag, hoppas man kan få lite mer julkänsla när man kommer hem :)

/ elina

Av Elina Kärrman - 21 december 2016 20:21

Yeeeeey, idag så är dagen här som jag har tänkt mycket på. Dagen som vändpunkten infaller på.

Nu går vi sakta men säkert mot ljusare tider igen. Yeeeeey! Vi kommer få se solen mer så vi kan ladda mer härligt energi.

Men något jag tänkte på då ja läste om vändpunkten i tidningen va; hm men redan? Jag har inte hunnit tycka att mörkret tog över mig denna gång. Visst, vissa dagar tänkte man att de blev mörkt tidigt. Men, annars så tycker ja det har gått bra ändå. Så de kan bara bli bättre och bättre :)

/ mamma elina

Av Elina Kärrman - 20 december 2016 22:10

Natten som va, och imorse så hade jag visst feber..

Tacka vet ja värktabletter.
Sånna gånger då man inte känner sig helt 100, önskade man att Liam va en gnutta lugnare.
För spiiiiid på han ända från morgon, inte mkt vila för mamman i huset.

Då han sov sin lur idag hade jag chans att sova en stund själv.
Sen ha jag levt på ingefära te heeeela dagen. Känner mig faktiskt betydligt bättre nu. Hoppas ja ä ännu piggare imorgon :)

Ibland tacka man sånna här elektriska saker. Vilket inte är speciellt bra att dom kanske använder. Men att han sitter i soffan någon minut och kika är i bland guld värda minuter.

Tack på god natt..

Av Elina Kärrman - 20 december 2016 07:06

4de advent har passerat och vi är inne på Julveckan:)

Nu är det sista julklapparna inhandlade och även inslagna.
Nu går vi bara och vänta på att dagarna ska gå så vi få åka hem till Gunnarn:)

En förbannad, förjävlig förkylning har även hittat till mig, suck..
Känns som även febern har tagit över min kropp. Jimmy jobbar em i veckan, vilken jag alltid ha tyckt ha varit en jobbig vecka. Hur blire nu då man själv inte är 100 kry? Fy fan kan man säga...

Jaja, ska kännas att man lever! Hoppas detta ger med sig innan helgen bara :)

/ elina

Av Elina Kärrman - 18 december 2016 20:35

Undra lite om det bara är jag som är orkeslös och trött?
Ja vet inte, börja fundera om det är detta mörker som få en att känna sig så?
Blir aldrig riktigt ljust nu, och öre klart någon dag så kommer mörkret lika snabbt igen!

Kanske annars är någon förkylning som ligger och gro i kroppen? Ja, ja vet inte..
Vill få tillbaka mig lust, ork och energi känner jag!..

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards