anileelina

Alla inlägg under mars 2017

Av Elina Kärrman - 29 mars 2017 19:20

Gissa att det inte bara är min unge som inte få sova tillräckligt på dagis?

Nu två dagar så har Liam sovit dåligt på natten samt på dagis. Ca 1 timmas sömn på dagen är lite väl lite för vår kille.

Sen inatt så va ju uppe 6 gånger och la om han. Jag upplever att om han sover dåligt på dagen, sover han mer oroligt på natten? Vet inte varför men..

Innan middagen somnade han självmant i min famn <3

Det händer verkligen inte annars. Men han är helt slut på, lillkillen =)

Hoppas resten av veckan blir bättre.

/ mamma Elina

Av Elina Kärrman - 26 mars 2017 22:18

Solen har velat titta fram hela helgen. Dock så ha vi haft rätt kraftiga vindar. Men de har inte hindrat oss för de.

Lördagen så vare den berömda våffeldagen. Sällskap av Jocke, madde och Jesper så grillade vi oss våfflorna ute.. Måste bara säga att frasigare våfflor få man leta efter. Liam åt och smaskade till och med :)


Söndagen bjöds även på delvis sol. Men idag hare varit storm rättare sagt. Vi tog bilen ut till sebbe och jossan med sällskap av tor å Linn. Vi grillade oss lite lunch där. För oss blev de varma klämmackor och bullens korv till Lill L :)
SÅ en trevlig hel trevlig helg ha vi haft.

Tycker dagen ha varit en aning snurrig då man flytta fram klockan. Iaf om man tänker i Liams banor med bl.a sovning. Tur morgondagen är sig lik igen :)

Tack å God natt!
Ny vecka imorgon igen...

/mamma Elina

Av Elina Kärrman - 19 mars 2017 07:28

Det enda jag har kommit på att Liam fick av mig. MORGONPIGG!!!

Han vakna hela tiden mellan 5 å 6. Slår aldrig fel. Sover han till halv 7 eller 7 kan man räkna det på en hand under 1 år. Nämen det är ju trevligt och gulligt att han har ärft nått av mig iaf. Men vissa dagar känner man bara, neeeeeeeej ja orka inte! Dagarna blir för de första så jäkla lång. Sen vet man inte riktigt vad man ska hitta på. Och innan lunchen så är han så trött och gnällig så ingenting passar.

Och ha han uppe längre på kvällen spela ingen roll. Ändå samma tid slår han larm.

Tur man älskar honom ändå.
Men alla dagar känner man inte sig manad på att springa å säga nej åt alla hans rackartyg som han gör sådär 10 minuter efter vi klivit upp!

Solen skiner iaf idag, och söndagen är här! Vad vi ska hitta på idag vet jag inte ännu.


Tack för mig!

/mamma Elina

Av Elina Kärrman - 18 mars 2017 08:26

Ännu en jobb vecka och förskolevecka för Liam. Både jobbet och förskolan har gått bra. Veckan för Liam har varit lite mer speciell tydligen. Han blev veckans barn. Så gulligt:)

Dock så kan han inte prata speciellt så några frågor kunde han inte svara på.
Men en teckning hade han ritat. Dock bara några streck just nu. Haha
Men tanken är väl att han ska utvecklas, förstår Ja.

Och vad helgen har att erbjuda vet ja inte. Blev en kaffe kopp hos fam widinghoff/Johansson igår kväll iaf.

Jimmy jobbar ju även ihelgen. Så lite och inget träffar vi honom...


Hoppas ni får en fin helg:)

/mamma Elina

Av Elina Kärrman - 15 mars 2017 11:57

Igår så fyllde vår älskade pappa/sambo hela 29 år..

Ett stort grattis till dig. Vi hoppas du fick en bra dag på jobbet :)

Puss å kram :)

/ mamma elina

Av Elina Kärrman - 12 mars 2017 21:43


Nu har sportlovet för denna gång passerat. Förra veckan under sportlovs veckan när vi hade massa annat skoj att göra på jobbet istället för "jobb" så blev ja sjuk. Hur typiskt är inte det? Suck..

Känner mig bättre, men än inte 100 ändå..

Ihelgen så åkte jag iaf till stugan. Fick spendera den med mina killar och familj. Vi hade rätt ok väder. Liam är verkligen en ute människa. Han bara gillare. Och jag gillare, för inne river han tyvärr huset. Och lyssnar inte heller på vad du säger.


Så mysigt att solen börja värma och fåglarna börja spela. Äntligen är sommarn påväg med smygande fart. Nu äre bara och vänta tills påsken! Då blire lite ledighet och massa ute mys!

Hoppas ni haft ett bra sportlov:)


/ mamma elina

Av Elina Kärrman - 6 mars 2017 19:55

Allt blir inte som man tänkt sig allt jämt!

Ladda kroppen och ta nya tag, i ett lugnt tempo, och lyssna på kroppen..



Va rädd om er!

/ mamma elina

Av Elina Kärrman - 2 mars 2017 20:54

Jaaaaa, igår så fyllde min älskade syster år! Grattis till dig min kära..

Så idag efter mellis så åkte jag och Liam upp till Gunnarn. Fick korv med bröd hos mamma till middag. Sen for vi och åt tårta hos syster. Tack för goda fantastiska tårtor.


Måste tillägga jag blev stolt över vår grabb. Ända sen han föddes ha han verkligen hata att åka bil. Men idag chockade han mig både på dit vägen och hem vägen. Så skönt att köra utan att ha han skrikandes i baksätet :)

Hoppas det börja ge med sig detta tjorv, när de gäller bil.

God natt.

Puss å kram!
/ elina

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards