anileelina

Alla inlägg under maj 2017

Av Elina Kärrman - 31 maj 2017 20:33

Alltså dagarna går så fort, lite tid till dig själv känner jag.
Vi ha hunnit med rätt mkt här sen sist jag bloggade.

Liam ha hunnit haft feber efter sin 18 månaders spruta.


Vi ha hunnit va lediga och lekt med massa kompisar. Besökt lekparken osv..


Sen ha vi även hunnit med MORSDAG!!
Självklart så va ja tvungen att göra en marsipan tårta. Mer uppvaktad än så har jag tyvärr inte blivit.


Än fast denna unge tar kål på mig, är överallt och allmänt jobbig ibland så älskar jag han mer än allt.
Nästa morsdag få jag fira som 2 barns mamma! Älskar ingen lika mycket som jag älskar mina barn. Kommer alltid att finnas vid er sida <3

Hoppas ni ha haft underbara dagar!
Snart är helgen kommen igen och gubben är hemma och ledig med oss! YES!!!!!

Puss å kram
Elina

Av Elina Kärrman - 26 maj 2017 16:36

Härligt med andra brev i brevlådan är räkningar ibland.

Kul att veta de finns folk som är intresserad att bo här ute i skogen.
Man kan ju tänka sig att de skulle va svår sålt vårt hus, om fallet skulle bli.

Men tydligen så vill folk leta sig lite såhär utanför som vi bor =)
7 km från stan och mellan 5-10 min bilväg =)


Som sagt! Bra gjort av detta par. Så får man oftast första tjing på något.
Vi gjorde densamma då vi var i hustankar =)

/mamma Elina

Av Elina Kärrman - 24 maj 2017 20:32

Måste bara visa er en fin bild jag fick på Liam och han
farmor.

Vi va och drack en kopp kaffe förra helgen när hon fyllde 50. Grattis grattis!!


/ mamma Elina

Av Elina Kärrman - 19 maj 2017 22:08

Idag så har vi 50% kvar innan vi få träffa den lilla i magen =)

Jag mår bara bra än, visst känns det på kroppen ibland på jobbet (beroende på vad ja gör) attt det är lite tungt, och att man blir trött i kroppen och ryggen.
Bara försöka jobba i ett lugnt tempo, så gott de går. Snart semester ju =)


Annars så har denna fredag varit bra! Jimmys lillebror bjöd oss på lite mat ikväll. Tacogratäng, hur gott och trevligt som helst. Så vi fick vår dag/ kväll att rusa iväg =)


Det va vår fredag, bara resten av helgen kvar att mysa på =)

Puss å kram
Elina

Av Elina Kärrman - 15 maj 2017 19:49

Pappan i huset jobbade em förra helgen så jag tog med mig ungen å hunn upp till stugan..

Ett bra val istället för att sitta ensam hela helgen.
Liam tyckte de va skoj att träffa kusinerna. Han ha som något för just Anton. Han är intresserad av han på nå vis =)


Solen tittade fram hos oss under lördagen så medans Liam sov lunch passade ja på att vila i solen =)


Ätit gott som vanligt under helgen..

Nu äre åter måndag å ny vecka. Jimmy är ledig från imorgon! Äntligen =)

Hoppas din helg varit bra..
/ mamma Elina

Av Elina Kärrman - 11 maj 2017 19:27

V.19 är kommen i graviditeten. Känns som vi står stilla då vi backade 6 dagar efter UL. Kändes surt denna gång. Med Liam så blev bi framflyttad istället. Vilket va bättre!
Men veckorna går ändå, som tur är...

Jag få må bra än, ha börjat bli mer hungrig bara än tidigare. Bäbisen små sprattlar på där inne. Så fort ja sätter mig / lägger mig så börja de att pillras. Kan bara inte minnas att man kände rörelser så pass långt ner? Tycker de känns lite läskigt ibland bara. Men med tiden kanske jag känner allt mer uppe på magen =)

Ringde idag och bokade nästa besök hos BM.. Man ska tydligen inte dit förns ja är i v.24? Även nått jag har förträngt. Kan inte minnas de va sååå långt mellan besöken hos BM!


/ mamma elina

Av Elina Kärrman - 9 maj 2017 20:42

Efter jobbet och förskolan så tog vi bilen upp tio gunnarn. Middag hos mamma/ mormor, sen fika hos syster.

Hennes äldsta grabb fyll 12 år idag. Shiiiit, snart tonåring fan!
SÅ GRATTIS GRATTIS..
Så lite smörgås tårta och gräddtårta på det. Satt som ett smäck =)
Riktigt gott vare iaf..


Och hem resan för oss gick bra. Som ja berättat så är Liam ingen som gilla att åka bil.
SÅ han somna efter ca 15 min. Sov hela vägen, sängen och en välling så vi kom hem. Sen somna han igen! Skönt det flyter på bra då man åker själv =)

Hoppas ni haft en bra dag!!

// Elina

Av Elina Kärrman - 8 maj 2017 20:34

Nu kör vi igen med en omgång förkylning. Liam har länge varit snorig till och ifrån. Samt haft lite hosta sådär. I fredags åkte jag dit, hela helgen ha ja varit som en zombi. Och idag åkte Jimmy dit. Hahahaha...

Jävla förkylning kan man säga..

Iaf så va ja hos bästa Jessica idag och frächade till håret lite. Va verkligen välbehövligt!

Lite dålig bild kanske men...

Nu ska ja försöka hålla ut så länge det går mot BF..

Hoppas ni haft en bra dag!
Och nu hoppas ja verkligen Liam få va frisk i veckan. Finns inte tid med sjukdom =(

Kramar
Mamma Elina

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards