anileelina

Alla inlägg under september 2017

Av Elina Kärrman - 28 september 2017 15:16

Nu så har liam gjort sina 3 dagar på förskolan. Det har gått fantastiskt bra även denna vecka. Känns så skönt att han trivs där, och mjuk i kläderna börja han viss är bli! Helt perfekt ju. Hahaha

Härligt att dom få bli varm i kläderna, tycker jag =) tihihi


Måste bara få visa er den fantastiska barn gruppen! Dom är helt otroliga! Ingen är den andra lik.. haha!

Nu sitter vi och invänta mamma/mormor. Hon ska komma och va med oss tills imorgon =)

Puss å kram på er!

Av Elina Kärrman - 26 september 2017 20:25

Nuuuuuu är vi nere på ensiffrigt. Häftigt! Egebtligen kan de komma en bäbis närsom. Ja önskar det, om int annat =)


Senaste veckan har magen blivit sjukt tung. Sen måste den ha sjunkit mer. Känner nästan hur det ha börjat hänga. Hahahahah!!


Idag ha jag dock haft en grymt sprängande mage. Känns som naveln ska ploppa ut. En jätte jobbig känsla iaf..

Nu vill vi krama om denna sprattel gök istället =)

/mamma Elina

Av Elina Kärrman - 22 september 2017 18:03

Igår va det äntligen dax igen för frissan. Är såååå skönt och fräscha till håret en aning..

Nu va det sista gången innan bäbis tittar ut. Sen får man se hur läget ligger till med allt. När man ha möjlighet till nästan besök!

Som vanligt så blev jag nöjd!

Innan besöket...


Efter!!

Gillar den blonda färgen som blev på längderna. Hade inte gjort något om de hade blivit en aning ljusare över upptill. Men tycker ändå det blev bra =)

Puss å kram!.

Elina

Av Elina Kärrman - 20 september 2017 20:54

Här i em köpte en kollega till jimmy ut tre st lampor åt oss från jula, som vi ska ha här ute på gården. Just nu har vi bara lampa på bron, vilket resulterar att det är helt svart överallt här ute. Kände jag börja bli less på leva i ett mörker.

Så, jula hade kampanj på sånna gårds lampor, så vi slog till =)



Nu gäller det bara att vi gräver till gården och placera ut dessa. Hoppas vi kan göra det innan det fryser i marken =)

/ mamma Elina

Av Elina Kärrman - 19 september 2017 15:05

Idag va det ett besök hos BM, allt såg riktigt bra ut. Ett sista blodprov togs, värdena och vikten va bra!

Nämnde att det känns på kroppen som ja fått lite mer vätska. Men hörs va normalt då ja ä i v38 =) Magen hade sjunkit 1 cm så bäbis ha börja trycka sig neråt.

Vilket jag känner kan ja berätta. Ha sjukt med ilningar där nere, samt en massa förvärkar som kommer och går =)


Nu ska jag inte till barnmorskan förrän samma vecka jag är beräknad, tisdag.
Bäbis ä beräknad torsdag. Spännande och se om jag hinner med de besöket =)

Puss å kram
/ mamma Elina

Av Elina Kärrman - 18 september 2017 09:10

Nu är en ny vecka igång...

Pappan i huset ha förhoppningsvis ledigvecka imorgon. Om han inte ska jobba extra några dagar. Förskola för Liam tre dagar också. Blir bra för honom =)

För mig väntas ett BM besök, sen även ett besök hos frissan. Sista gången nu innan BF. Sen få man se hur tiden finns till att fara nästa gång =)


Förresten så ha vi provat flytta Liams säng till vårt sovrum. Både jag och Jimmy sover otroligt dåligt då Liam fått för sig att ska sova hos oss. Suck! Va upp till han 3 gånger under natten. Men han kunde iaf ligga kvar där tills Jimmy alarm ringde och Liam såg han fara iväg. Då tog ja han till vår säng.

Få se hur dom kommande nätterna ser ut =)

/ mamma Elina

Av Elina Kärrman - 17 september 2017 08:40

Done!!

Nu va denna gravidmage även förevigad. Om bäbis vill börja titta ut nu så går det bra =)

Vecka 38, (37+1)


Hade Jennifer till hjälp även denna gång. Men mådde jätte dåligt då vi gjorde magen på Liam. Men denna gång gick det faktiskt bra =)

/mamma elina

Av Elina Kärrman - 16 september 2017 09:29

Igår gick vi in i v.37 alltså 20 dagar kvar till bf.

Kan inte förstå Lill hjärtat äntligen snart är här. Börja längta efter att få föda faktiskt, göra bort det =)


Mår fortfarande oförskämt bra..
Lite värk då och då och knivhugg i det nedre partiet.
Ska till BF tisdag så ska bli spännande och se där hur magen är och som sagt, hur man mår =)

Ha en trevlig helg!
Puss å kram..

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards