anileelina

Alla inlägg under oktober 2017

Av Elina Kärrman - 31 oktober 2017 07:57

Nu äre åter förskola för Liam i två dagar denna vecka!
Ska bli skönt för han att komma ut en stund och umgås med de andra.
Dock hörs de gå svinkoppor/ höstblåsor där, men vad göra??
Man kan ju inte va rädd alla baciller? Då få ju Liam aldrig umgås med någon eller fara på förskolan..


Så på torsdag få vi ha pyjamas mys igen <3
Och nu är även pappan i huset leeeeeeedig =)

Ha en fin dag!

/ mamma Elina <3

Av Elina Kärrman - 30 oktober 2017 19:17



En jävligt sann text som vi fick av Siv igår...
Texten stämmer så bra in på Liam. Jag skull kunna tänka mig att han säger detta <3

En text som få en att tänka till.
Det ha varit mycket tjaj, bråk och obra stämning här sen lilla syster Tyra kom.

Jag ha fått anpassa huset här efter vår stora kille. Vi ha nog hittat ett sätt kanske som verka funka.
Känns skönt att han börja lugna ner sig en aning!

MEN, det här med och kramas ofta. Det tycker jag att man glömmer bort?

/
Mamma Elina

Av Elina Kärrman - 30 oktober 2017 13:24

Nu ha äntligen Jimmy fått en kökssoffa =)

Planen är att vi ska försöka få in den på nått bra vis i köket!
Man ha aldrig tillräckligt stort kök, suck..


Bara att byta övertaget på sitsen, de föll inte jimmy i smaken . Annars en jätte fin soffa =)

Återkommer hur det blev sen!

/ mamma Elina

Av Elina Kärrman - 29 oktober 2017 16:04

Idag fick vi ett kärt besök av Siv och Marta..
Jimmys mormor är det, och vi säger gammel mormor till henne?


Man ser verkligen hur stolt hon är =) och hon tyckte det va roligt att Tyra fick ta efter hennes namn så det lever vidare.

Så otroligt synd att hon ska behöva bo mot Tärna/Hemavan. Vi hade behövt henne här istället <3

/ mamma Elina

Av Elina Kärrman - 29 oktober 2017 07:52

Liam har fått en ny säng. Nu dissar vi spjälsängen så lilla syster få ta den =)

Igår valde Liam själv att sova i sängen, det blev premiär.
Han vakna en gång och grina. La bara tillbaka han och det gick. Sen vakna jag av att Tyra va hungrig. Då låg Liam i vår säng ?? Vad hände, hade inte hört Liam alls.. hmf!

Ska prova även inatt med =)

Tyra va sig lik igår, inte alls skrikig. Jag börja undra om det är D dropparna hon få som hon få ont i magen av. Ska ge henne igen av den då Jimmy blivit ledig få vi se..

Oså äre den här söndagen igen som man ska ställa tillbaka klockan på. Fy fan! Känns som morgonen aldrig tickar på? Dagen lär bli lång är jag rädd...





Vi ha hunnit ha mååånga mys stunder på morgon <3

/ mamma Elina

Av Elina Kärrman - 28 oktober 2017 21:28

Idag körde jag och ungarna upp till gunnarn för att fika hos Ulrik och Anette. Emilia fyller år idag =)

Hipp hipp, grattis igen tjejen <3



Tack för det goda fikat och pratstunden. Va välbehövligt <3

Puss å kram
/ mamma Elina

Av Elina Kärrman - 28 oktober 2017 06:19

Igår kände jag att ja inte räckte till..

Tyra va tjörmig ändå från 1 ca på dagen tills kl 11 på kvällen..
Hon måste ha haft nå mag problem. Prutta och skrek...

Efter ja hade lagt Liam så va det som att han hade utryckning i plogning eller nå. Få gott Tyra börja skrika kom han gående ur sovrummet. Sen ligga med han medans hon va sådär gjorde mig allmänt stressad.
Vet inte varför han va upp å sprang. Kanske för han inte ä väl hon skriker sådär mycket..

Så... jag hoppas det bara va igår. Så inte hon ha börja få nå magont sådär. Hade inte varit så tippat just nu känner jag =/

Hade besök av Johanna och Caspian oxå, så fick lite avbyte med tyra och å Liam! Va verkligen guld <3 =)


Ny dag, nya möjligheter...

/ mamma Elina

Av Elina Kärrman - 24 oktober 2017 17:01

Nu ha denna fina människa funnits hos oss i 3 veckor.

Otroligt att tiden går så fort <3

Nu ha även jimmy börjat jobba. Em dessutom, så ska bli spännande och se hur dessa dagar/ kvällar blir...

Tyra har sin vakna tid på kvällen. Ha jag otur är hon vaken till halv 1.. hmf!
Lär bli lite sömn gissa jag =/

Blir bättre då man kan börja styra deras vakna tid på dagen =)

/mamma Elina

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards