anileelina

Alla inlägg under december 2017

Av Elina Kärrman - 28 december 2017 08:46

Jag har inte varit så speciellt aktiv här då jag varit sjuk och även barnen förkylda. De gå åt rätt håll för oss! Men hostmedicin å nässpray är vår närmsta vän.

Julafton i umgransele va helt mysig, trots att vi va lite hängig jag och Liam. Men fina klappar och mätt i magen..


Och juldagen blev hos mamma i år. Mätta blev vi även där, och massa julklappar och mysigt sällskap. Dock lite sömn för vakna nätter med sjuka barn. Men det gick ändå =)


Tack för detta år...
Nu försöker vi kurera oss till nyår..

Hopppas ni hade en underbar helg.

/ mamma Elina

Av Elina Kärrman - 23 december 2017 21:13

Denna dag är det de traditionella uppesittarkväll. Men jag sitter själv här hemma med Kidsen, så jag spela inte. Har iaf det i bakgrunden här på tv:n...

Vi myser, packar och duschar / bada upp oss för morgondagen.
Vi åker som sagt till umgransele för jul där, sen vidare till gunnarn för jul på juldagen! Så mysigt så!
Jimmy blir ledig inatt oxå, vilket känns bäst <3


Hoppas ni vinner stora samt små vinster ikväll. Att vinna är iaf kul, oavsett vad =)

/
Mamma Elina

Av Elina Kärrman - 23 december 2017 07:08

Jag åkte ju på en liten förkylning. Ha bomba i mig ingefära te som en tok nu. Så känns faktiskt bättre, lite hosta är kvar. Men den kan ja ju få ha till midsommar med otur.

Liam går här å små hosta, men inget mer än så än :)

Åh Tyra nyser för de mesta, sen se de ut som hon ha knarkat i en vecka och inte sovit på 2 dygn. Så hoppas de inte blir mer för kidsen iaf =)


Måste bara visa, Hon se helt färdig ut, men är ändå så fin och försöker va glad =)

/mamma Elina

Av Elina Kärrman - 21 december 2017 22:31

Alltså denna sessa är så otroligt .....
Vet inte vad ja ska använda för ord, men hennes personlighet är hur underbar som helst!

Skulle kunna sitta i timmar och bara mysa med henne, ha henne i sängen och bara krama om. Vilket nått av de inte går när se finns en busig storebror som oxå vill ha kärlek.
Försöker krama om henne allt som bara gå när tiden väl ges.


De som är de bästa är att Tyra själv mojsa in sig i mig, huuuuur mysigt som helst =)
Få passa på och försöka njuta och snussa och mysa allt som går nu innan hon är för stor =) Tiden bara springer i väg...

/ mamma Elina

Av Elina Kärrman - 20 december 2017 08:42

Wihoooo....
Säkert många som har nedräkning till jul nu! Nu är det ju sista veckan, till och med dagarna innan julen är här =)

Julafton blir i umgransele och juldagen blir i gunnarn i år =)

Hade hoppats på att Liam fick fara på förskolan denna vecka men.... de gå magsjuka där så bestämmer oss för att ha han hemma. Han har nog LITE förskole tid som vanligt. Så då det är sjukdomar man inte vill dra hem blir ju ingen förskoletid alls.


Få va hemma och mysa istället. Jimmy jobbar en i veckan oxå!
Själv så ha jag dragit på mig en helvetes hosta som bara kom sådär?
Känns inte passade just denna vecka då man är själv med kidsen heller. Samma ork och lust finns inte =(


Få hoppas barnen inte behöver få denna hosta bara!!!

Och skönt för oss alla är att jimmy går av redan lördag natt, så han blir ledig jul. Helt otroligt bra =)

Krya på mig !!! Haha

/
Mamma Elina

Av Elina Kärrman - 18 december 2017 06:54

Ihelgen tog vi oss till stugan för lite stugmys. Kul vi han dit en sväng innan nyåret. Jocke, Jimmys lillebror hakade även på. Trevligt =)

Blev mest snö skottning och lite skoterkörning =)
Mkt snö, men man sjunker åt botten..


Och såklart 3de advent! Julen närmar sig med stormsteg.


Nu har Liam förskola i veckan och Jimmy jobbar em. Ledig runt jul han iaf, så dom får en kort vecka =)

/ mamma Elina

Av Elina Kärrman - 14 december 2017 23:09

Liam fick äran att välja vilken gran vi skulle ha inne.
Ha tog en lagom stor. Ja hade velat ha en liiiite mindre ändå men =)


Fin ändå =)
Vet inte om man ska ha belysning eller inte? Den blev som rätt diskret sådär. Men samtidigt så känns det inge juligt alls Så, bara vintrigt!


Sen ha vi haft fin besök av Siv. Liam och hon passa så bra ihop. Dom busa och greja på.
Jätte fina stickade kläder fuck kidsen av henne. Av Marta fick Tyra body och byxa och liam en lastbil =)


Nu sover båda barnen och ni nå ögon värker .

Tack och godnatt
/mamma elina

Av Elina Kärrman - 13 december 2017 23:11

Idag va det Lucia på Liams förskola. Än fast han är ledig i veckan fick han vara med. Hur mysigt som helst =)


Så duktig alla barn är! Och Liam stod faktiskt stilla ett bra tag. Men tillslut då han fick syn på mig börja han grina och ville komma =)

Hoppas ni haft en mysig dag!


/ mamma Elina

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards