anileelina

Alla inlägg under augusti 2018

Av Elina Kärrman - 25 augusti 2018 07:42

Att barnen växer och utvecklas. Åldras och lär sig vardagen är fantastiskt.

Att man själv inte känner sig äldre än 22 är ju härligt, eller hur?

Men tydligen så ha synen börja visa tecken på att man kanske snart är 30?
Ha börja bli så otroligt trött av att köra bil, sen visa de sig att jag ha ett brytningsfel på vänster öga. Vilket gör att hjärnan hela tiden få jobba på högvarv, så därför jag känner av tröttheten.


Så välkommen glasögon , kan man säga =)
Inte en dag för sent.
Nu kanske tant kan köra längre än till gunnarn =)

/mamma Elina

Av Elina Kärrman - 22 augusti 2018 08:06

I början av sommaren gjorde vi ett nytt försök med vår gräsmatta. Fick köra hit en massa kobajs samt mat jord.


Trots att sommarn ha varit torka, så är jag glad att vi kunde vattna ändå. Köpte en pump så vi kan använda sjö vattnet. Fantastiskt =)

Och nu i augusti ser gräset ut såhär.
Fantastiskt skönt vi fick till den tillslut..

Visst finns de fortfarande nå små skador på gräset. Men hoppas de oxå repa sig =)

Är iaf nöjd med de resultat nu.

/mamma Elina

Av Elina Kärrman - 18 augusti 2018 21:51

Idag åkte jag upp till gunnarn för lite fika! Mammas födelsedag idag, så Grattis älskade mamma =)

Liam fick äran att följa med mamma/mormor hem i fredags. Till gunnarn alltså. Dom verkade pyssla på och greja där. Jag fick helt plötsligt bara ett barn.
Måste bara påpeka att det är en otrolig skillnad på 1 och 2 barn? Herregud vad mycket tid man fick.
Tro dock att Tyra tyckte de va lite tråkigt hemma utan bror.

Men otroligt nyttigt för Liam. Vi hann bara hem, skulle han dit igen. Söt unge =)


/ mamma Elina

Av Elina Kärrman - 6 augusti 2018 21:40

Idag skickades bilderna in till vårt försäkringsbolag på golvet i vårt sovrum. Hände en liten olycka i somras, så golvet känns vågigt. Plankorna ha svällt endel. Vi hade en försäkring som skulle täcka det.

Så nu väntar vi på besked om vad som gäller, så blir golv byte där inne!


Alltid äre nått, visst håller ni med?

/ mamma Elina

Av Elina Kärrman - 5 augusti 2018 07:34

När våra barn va ifrån varann märktes det iaf på den större, som är 2 år och månader.

Han pratade mycket om syster, och att han skulle hem till mormor och syster. Syster Tyra var då hos mormor.

Att dom är ifrån varann händer aldrig, bara nån halvtimma sådär men..

Jätte nyttigt ändå, tro de måste bli oftare =)


Självklart ville Liam rå om henne när vi kom till mormor <3

/mamma Elina

Av Elina Kärrman - 4 augusti 2018 21:50

Nu ligger vi i soffan helt slut efter två dagar i Umeå.
Mamma fick rå om lill gumman, medans vi tog med oss Liam, Linda och Rasmus.

Vi bokade hotell på dragonen, ett hotell jag aldrig kommer bo på igen iaf.
Vi sov ingenting under natten, va aldeöess för varmt och för mycket liv från stan. Inget lyse på toaltterna hade vi heller. Så dålkg service från personalen ang. Det!

Vi handla de vi behövde och lite till, åt gott och badade. Varmt va de även där så vi badade två gånger ute dessutom på en jätte fin strand.



Kul att göra något, men skönt som rackarn och va hemma igen =)

/ mamma Elina

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards