anileelina

Alla inlägg under juni 2016

Av Elina Kärrman - 28 juni 2016 21:49

Liam har som sagt nu passerat 7 månader. Nu håll han på göra mig extra grå hårig igen.

Tand nr 2 såg jag nu ikväll håll på titta fram där nere. Så sött Sååååå. . .

Men annars så går han inte att få isäng om kvällarna nu.
Spela ingen roll om han inget sover efter middag eller inte.
Han bara vänder sig, sätter sig, ställer sig och tillslut börja grina. Jag lägger ner han och han kör samma sak tills han bara ligger ner och skriker ut över sig.

Vetti fan vad som är nudå. Varför han gör såhär...
Den sköna egentiden på kvällen är nu förbi. Bara att lägga sig då man fått isäng han!!!

Det underbara småbarns livet...

Puss å kram
/mamma elina

Av Elina Kärrman - 25 juni 2016 22:37

Japp, då va denna midsommar över. Tycker allt bara flyger förbi :(

Vår kväll spenderade vi här hemma hos oss på Ponderosa. Vi fick besök och vi var 11 st innan slutet. Vi åt god mat under kvällen.
2 olika röror på bröd som förrätt. Grillat med potatis gratäng sen en maräng tårta och kladdkaka som efterrätt..

Tråkigt nog så blev inga bilder alls tagen under kvällen. Det kom jag på då jag låg och skulle sova. Suck!

Men syster tog ett kort på oss iaf. Min familj <3


Vi hade en underbar kväll iaf. Huset va fullt av både vuxna som barn.

Hoppas ni oxå hade en hel mysig kväll. Och att ni tagit hand om varandra :)

Puss å kram
/mamma elina

Av Elina Kärrman - 21 juni 2016 22:12

Fick ett ryck här förra helgen inne i kontoret. Blev less på en soffa som stod och va klädförvaring så den åkte ut i förrådet istället.

Tänkte att jag skulle tvär flytta garderoberna från en sida till den anda. Och vips så fick jag en fin överraskning. Han som bodde här förr hade varit lat och inte tapetserat bakom garderoberna. Suck!


Och sådär kunde jag inte lämna det. Grävde bland våra tapetrullar och hitta en rätt neutral tapet. Den gula som sitter på väggen har rätt mycket struktur i sig, så körde på en helfärg. Va inte sugen på att lägga ner pengar på de rummet just nu.
Så såhär fick det bli..

Super nöjd blev jag inte alls. Meeen få se mellan tummen å pekfingret. Det behöver inte va topp jämt. Nu ska ja lägga ner lite tid på gästrummet. Tapetsera det istället.

Men man sluta aldrig att förvåna sig då de gäller förra husägaren. Han ha som varit små lat många gånger här.

Aja...

Puss o kram!
/mamma elina

Av Elina Kärrman - 18 juni 2016 23:32

18:de varje månad har man som sten koll på. Vilket känns ganska hemskt, inget man egentligen vill längta till ju! Vår underbara Liam blir 7 månader idag. Och han blir bara mer och mer underbar! Han är mer självgående nu då han kryper. Att klättra på saker och dra sig upp är hans bästa utmaning visst. Tycker personligen att han är FÖR duktig, han blir så stor snabbt då han verka va snabb i utvecklingen :)

Bjussa på 2 bilder på denna charmör! Han har verkligen glimten i ögat , som säger buuuuuuuuuuus!

Puss å kram!
/mamma elina

Av Elina Kärrman - 17 juni 2016 05:11

Alltså hur sött är inte det? En liten tand har tittat fram i liams mun. Längst ner till höger, så nu väntar vi på kompis tanden där nere bara :)


Svår att få på bild, men det gick, haha..

Så då han få för sig att bitas kan ja säga att det känns, trots bars en stackars liten tand =/ hmf...

/mamma elina

Av Elina Kärrman - 12 juni 2016 21:16

Hipp hipp hurra till mig! I fredags så va min födelsedag.
Ännu ett år ålade, man går sakta med säkert mot 30. Men tur det ändå är ett par år bort :)

Lite fika och nå enkla presenter blev det med familjen :)

Helgen har vi spenderat i stugan med min familj. Pappa fick leveranser på traktorn han köpt, hjärtat levererade den upp till honom :)

Annars så har jag fått en inflammation i bröst ryggen. Va hos en knotknäckare i torsdags och han upptäckte en del. Går nu på tabletter som ska ta bort det onda (förhoppningsvis). Annars måste jag åter till honom. Så man ha varit lite mör samt haft ont i ryggen. Men helgen gick ändå och va underbart mysig :)

Hoppas er helg har varit bra :)

/mamma elina

Av Elina Kärrman - 8 juni 2016 23:14

Sååååå sjukt trevligt att få komma ut en sväng, utan min älskade unge. Än hur mycket man älskar sina barn, och saknar dom så är det faktiskt skönt att vara utan dom en liten stund såhär.

Blev bjuden på middag av chefen från jobbet. Hon bjöd med alla anställda ut från lassarettet. Vi avtackade två fantastiska medarbetare som har gått vidare och bytt jobb. Dom är såklart saknad hos oss. Men kvällen va iaf trevlig, god mat och bra sällskap. Nog saknar man lite och jobba med dessa! Men, just nu ska jag njuta av att vara hemma med min guldklimp. Se hur han utvecklas och såklart lära han allt jag kan :)

Tjing
/mamma elina

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards