anileelina

Alla inlägg under januari 2013

Av Elina Kärrman - 30 januari 2013 09:12

Sovmorgon och sovmorgon kan ja inte påstå då man vakna halv8. Men behöv man Inge mer sömn så äre bara kliva upp.

Tog tag i naglarna och gjorde lite piller göra. Måla dom först genomskinlig grund. Sen lite glitter längst ut. På med smyckena och sist en överlack :) de bli rätt fint så länge det sitter!

/e

Av Elina Kärrman - 30 januari 2013 07:35

Förlåt för en tystnad här på bloggen men det ha varit mycket nu så ha i te hunnit eller orkar blogga..

Ihelgen så va de en dags jobb, sen ha ja legat sjuk resten. Magsjukan hittade till både jag och Jimmy, tyvärr :( men nu är bi friska.

Och lägenheten är dessutom tapetserad klart. Gode skönt säger ja bara :) bilder kommer upp så småningom. Lite inredning oså som fattas tyck ja tills jag e heeeelt nöjd :)

/e

Av Elina Kärrman - 27 januari 2013 12:51

Äntligen så är helgen snart över. Man bruka inte tycka det men sån röra som är här inne så gå inte annat att göra. Målarn han bara klart köket förra veckan så imorgon gör han klart resten. Ska bli skönt och få bort plasten på golven och alla grejer. Och sen få allt på plats igen.

Sen ha man inte mått 100 heller ihelgen så hoppas man kommer på bättre banor nu :)

/e

Av Elina Kärrman - 23 januari 2013 16:42

Idag drog målaren som sagt igång. Och taket överallt va visst mer jobb på än vad dom trodde så deras plan på att va helt klar fredag sprack :/ självklart drabba de vi oxå för vi få ju ha det stökigt över helgen med.

Ja va hemma en sväng idag då de såg som hemskast ut här och jag kände bara hur de börja pilla i städ nervern... Meeeeen, ja få försöka stå ut och tänka framåt. Bli tokig då det är stökigt, hm..

Kök och hall började han med idag. Tycker ändå att de gick undan för målarn och att han hunnit mycke. Men tydligen mycke kvar med tanke på att taket va så dåligt så de måste spacklas en gång till innan färgen åker på..

/e

Av Elina Kärrman - 23 januari 2013 09:16

Igår kväll fick jag ett sånt där trevligt samtal, ett man ha väntat på rätt länge. Så imorse kom en målare vid kvart över 7 för att börja med lägenheten. Det känns riktigt roligt att äntligen få de fräschare. Men fan så stökigt det kommer va nu under veckan. Det lät som han skull bli klar innan helgen så bara han jobba på :p

/e

Av Elina Kärrman - 22 januari 2013 22:48

Idag så blev de en sväng åt Storuman med Johanna. Vi hämta lite grejer sen blev de fixat tapeter till sovrummet, och till ett annat projekt :)

Ikväll fick vi besök av Kaj och Sara. Sen ha ja fixat lite inne på toan :) de blir bara bättre och bättre där inne :)

Ny sova för imorgon blire en ny dag :)

/e

Av Elina Kärrman - 21 januari 2013 09:11

Nu på morgon så ha ja tvättat 2 maskiner, ätit av frukosten som blir keso och bär i veckan samt varit ute med kira.. Nu återstår bara att klä sig och gå mot jobbet. Jobba till 19.15 ikväll :)

/e

Av Elina Kärrman - 20 januari 2013 20:59

Nu så är vi inne på slutet av helgen. Lördag jobbade jag på Jysk sen umgicks jag med Johanna och gjorde även 2 kurser på datorn :)

Söndag idag...
Ja haft ett trevligt besök av Sara med en massa prat oh skvaller medans grabbarna for en sväng åt Skellefteå, för att titta på någon bil.
En promenad och kafferep hos Johanna tog vi även..

Sen lånade jag Johannes internet och gjorde en till kurs. Så nu ha ja bara två kvar av dom vi fick till uppgift att göra :)

Kvällen för mig ha annars bara bestått av tvtittande. Mått lite halv knivigt ikväll oxå :(

/e

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards