anileelina

Alla inlägg under mars 2016

Av Elina Kärrman - 31 mars 2016 09:40

Idag är det exakt ett år sedan jag fick reda på att det växte någon i min mage. Plusset på stickan va något helt underbart. Samtidigt som man blev lite rädd, och tankarna börja rulla i huvudet.

Tiden har gått så fort. Känns som det va nyss man gick runt med ett liv i magen.

En liten Liam kom till världens till oss. Det bästa som hänt i mitt liv. Går inte och beskriva lyckan man har till sina barn.

Kan inte fatta att magen va såhär stor just innan liam föddes. Känns som man inte förstår hur man ens kunde röra sig.

Men kroppen är helt underbar må ja säga.

Och idag så är lill killen 19 veckor gammal. Usch vad tiden går fort fram. Vill stoppa den snart en stund.


Ja livet leker verkligen. Man utvecklas dag för dag, även som mamma till dessa små hjärta :)

/elina

Av Elina Kärrman - 28 mars 2016 21:25

Nu så är påsken för detta år susat förbi. Vi ha hunnit va uppe i fjällen en vecka med vännerna. Helt underbart ju!

Sen åkte jag, hjärtat och lilleman vidare till vår stuga där mamma och pappa är. Vi han njuta av det underbara lugnet och vädret samt köra lite mer skoter.

Nu så är ledigheten över. Hjärtat åkte hemåt ikväll. Men jag och lilleman stanna här. Imorgon kommer syster och barna! Dom har påsklov i veckan :)
Så kände det kunde va skojj att umgås även med dom lite!


Såklart så är hjärtat redan saknad ändå! Men fredag kommer han hit igen, så har något att längta till!

Hoppas ni haft en fantastisk påsk alla!

/elina

Av Elina Kärrman - 24 mars 2016 16:17

Vi ha det såååå bra här uppe i fjällen. Stjärntorsdag är kommen och vi önskar er en glad påsk!

Och såklart har vi en liten söt kille som påskkärring iår.


Hoppas ni får en fantastisk påsk ledighet nu!

Puss o kram!
/ elina

Av Elina Kärrman - 19 mars 2016 21:26

Jaop, ledighet och fjällen. I fredags tog vi vårt pick o pack och frakta oss upp till fjällen. Vi ska spendera en hel vecka här uppe i Rönnäs. Det ligger några mil utanför Hemavan!

Vi är 12 st vänner här uppe som hyr bya stugan här :)

Vi hoppas på bra väder och en hel mysig vecka :)


Vår första dag blev en ute/hemma dag. Solen titta fram, men kallt blåste det. Går absolut att leva med :)

Uppdaterar efter ledigheten :)

/ puss o kram
Elina

Av Elina Kärrman - 19 mars 2016 00:05

Alltså mammas bäbis börjar bli stor. Idag blir han 4 månader. Tiden bara rusar iväg visst. Snyft. Hinner inte med! Men samtidigt så är det helt underbart :)
Men kan känna, var har min bäbis tagit vägen?

Hipp hipp hurra till dig min bästa!
Mammas hjärta smälter <3

Puss i kram till dig liam!

Av Elina Kärrman - 15 mars 2016 21:46

Synd att jag inte förstår mig på hur man laddar upp video klipp här. Hade tänkt visa er hur duktig Liam är. Han har nämligen börjat vända sig, från rygg till mage. Så duktigt liten kille!

Känns bara som; var tog min bäbis vägen? Han håll å bli så stor :(


Bjuder på en mysig bild istället från idag <3

Någon som förstår sig på, och kan förklara hur man hitta åt sina nerladdade videoklipp här

God natt!
Puss o kram, elina

Av Elina Kärrman - 15 mars 2016 03:57

Hipp hipp hurra!!!! Igår va det 14 mars, de innebär att min bästa och önskade sambo fyllde år. Hela 28 (20 enligt han själv).
Bästa pappa och även bästa husse.
En blombukett och nit lotter är vad jag med mamma lön kunde köpa. Men tanken som räknas väl?


Gjorde en jordgubbs tårta som vi njöt av tillsammans med en kopp kaffe. Trevligt Fika gäster fick vi oxå :)

Puss

Av Elina Kärrman - 11 mars 2016 19:09

Tänkte att ni kanske är nyfiken på lite uppdatering om viktnedgången?

Jag har börjat träna varannan dag, försöker iaf så gott som det går. Det är löpning som jag gillar mest, sen någon övning på golvet.

Eftet 7 veckor då har jag tappat totalt 41 cm runt om kroppen. Och 11 kg i total vikt. Känns sjukt skönt, är långt ifrån nöjd men känner kroppen är betydligt smidigare :)



Fortfarande mkt "lösfeta" som sagt kvar efter graviditeten. Men det går neråt iaf :)

Någon som ha nå bra magövningar att rekommendera?

// elina

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards