anileelina

Alla inlägg under juni 2017

Av Elina Kärrman - 28 juni 2017 21:07

Äntligen så fick jag bjuda mina nära på fika! Efter alla slags sjukdomar så lyckades vi pricka in en kväll..

Visst, jag fyllde år den 10de juni. Rätt länge sen. Meeeeeen tyckte de kändes aldeless för konstigt och inte bjussa på tårta. Sån fika människa som jag är! Haha...

Fick lite blommor, present kort och trisslotter. Helt underbart att så fina människor ändå tänker på mig såhär =)
Sen världens finaste josefine hjälpte mig med botten till er marängtårta, då vår ugn är cp. Tusandes tack för det =)


Tack för en fantastisk kväll alla =)

Puss å kram

Av Elina Kärrman - 25 juni 2017 07:20

Midsommarhelgen går mot sitt slut. Hjärtat jobbar fm och regnet verka aldrig ge sig. Suck

Midsommarafton så åkte jag och Liam upp till gunnarn, där mamma och pappa, syster med barn och bror med familj va.

Vi spenderade dagen/kvällen med varandra med God mat =)


Så det blev egentligen en lugn och skön midsommar för oss. Jimmy dök upp vid middagstid och spenderade kvällen med oss iaf =)

Hoppas ni hade en kanon dag!!


Puss å kram
/ mamma Elina

Av Elina Kärrman - 21 juni 2017 19:16

Sommar sommar sommar....

Visst äre då man få äta lite extra gott bara sådär?
Jordgubbar och grädde gick hem både hos dom stora och även den lilla!


MUMS!!!

Visst, ja kanske ska tänka lite extra på vad jag äter och vikten. Växer ju ändå automatiskt. Meeeen, sommar är ju ändå sommar? Eller...

Puss å kram!
/ Elina

Av Elina Kärrman - 19 juni 2017 20:28

24+3 (25) är den vecka vi är i nu! Lillpyret i magen växer så de knaka..

Va på besök hos BM idag. Allt såg bra ut. Och det bästa av allt är ju att höra lill hjärte pick. Skull kunna lyssna en evighet på det.


Nu äre nedräkning till semestern, sen ett BM besök och sen ultraljudet igen <3
Längtar på ett sätt till att få se lillen igen.

Men skillnad på rörelser i magen är det. Med Liam så vare nästan inga känningar. Och med denna lilla äre nästan hela tiden. Såfort jag blir stilla en liten stund då börjar de och buller. Sjukt mysigt iaf =)


Sämre dagar/stunder finns, och dom kommer otroligt ofta denna graviditet. Riktigt jobbigt, då man inte är van det!

Puss å kram
/ Mamma elina

Av Elina Kärrman - 13 juni 2017 22:28

Här Ha vi haft sjukstuga sen i fredags natt.
Kan hända att Liam åkte på något som het rotavirus. Hade jag inte gett han vätskeersättning då ja gjorde det, och att Liam svara så bra på det hade vi måsta åka in med honom. Är glad det gick så pass bra. Men usch så hemskt och se ens Lill kille må så dåligt och va så orkeslös.

Idag ha han varit på benen. Inte speciellt mat frisk än. En aning gnällig och klängig. Bara gilla köhet6! Så länge han blir bättre =)

Hoppas alla baciller dör ut nu då sommarlovet blir..

Puss å kram
/trött mamma

Av Elina Kärrman - 8 juni 2017 19:45

Idag efter jobbet så fick Liam fika på förskolan medans jag och förskolefröken prata lite kring Liam.

Hur vi tycker det gått kring inskolningen, osv..
Sen Hur Liam har haft det under dessa månader.

Måste bara säga att Liam kan gå en på nerverna och verkligen pröva ens humör.
Men med alla fina ord och beröm han fick från förskolan blir man såklart lite stolt och rörd i hjärtat.

Visa er nedanför ett fantastiskt brev att läsa.


Liam har verkligen nedräkning. Han har 7 totala dagar kvar på förskolan mockasinen. Sen få han sommarlov tills v.35 Då äre inskolning på norrskenet, avdelning Tuvan! Hoppas det kommer gå bra för honom där =)


Puss å kram
/ mamma Elina

Av Elina Kärrman - 6 juni 2017 21:45

Ledig bara sådär? Japp, idag va en sån dag. Det ha faktiskt varit skönt.

Vi ha myst i stort sett hela dagen.


På fm tittade faktiskt solen fram, så i hann njuta av den å fika ute =)

Sen efter middag drog vi och drack lite kaffe och lekte med familjen widinghoff, alltid lika trevligt =)

Nu äre bara ladda jobb resten av veckan!!

Hoppas er dag varit bra.

/mamma elina

Av Elina Kärrman - 3 juni 2017 20:51

Jag kan inte minnas att jag va såhär obekväm gravid med Liam.
Tycker att jag va mer stolt, ville gärna visa min fina mage och tog på mig vilka kläder som helst.

Redan från tidigt i graviditeten denna gång, så har jag känt vissa dagar att jag bara inte vill visa mig. Inga kläder tycks passa och jag ser allmänt "fet" ut.

Har många gånger funderat varför de blir så vissa dagar. Det är säkert inget svar jag kommer få heller ?
Men det är rätt så jobbig känsla iaf..



Imorse va typiskt en sån dag.
Kände mig allmänt irriterad och less. Bytte kläder 2 gånger, för att sen 3de gången inte ens titta mig i spegeln direkt efter. Plattade håret och sminka mig lite. Då kändes det lite bättre.
Bara de att ja aldrig varit så tidigare? Jäkla hormoner kan man säga..

V 22 gick vi in i igår. Sakta med säkert går vi in mot sommar, semester och en mer livlig bäbis i magen..

/mamma elina

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards