anileelina

Alla inlägg under september 2020

Av Elina Kärrman - 13 september 2020 21:27

Liam har sedan ett tag nu varit på furuvik förskola, avdelning pippi.
Det är en språkförskola som är helt suverän.

Det va lite mycket där ett tag, mycket möten på förskolan ang. Liam!
Han har sina behov, kräver mera tid osv. Vilket inte förskolan kunde erbjuda Liam med så stor barngrupp.
Allt blev en ond cirkel. Alla kände sig stressad, arbetsmiljön blev otrygg och liams beteende gjorde fröknarna osäkra.

Att stå där som mamma och få höra: du måste ta kontakt med psykolog för vi vet inte hur vi ska göra, hantera liam. Vi kan inte hjälpa honom längre , gjorde mig tom. Totalt tom och nollad!

Vi hade turen att de va en ledig plats då på språkförskola, ett lugnare ställe med mindre barn och en säkrare trygghet med super härliga fröknar. Så med hjärtat krossat bytte vi förskola, för liams skull.

Det är de bästa vi gjort. Liam har blivit super på alla sätt =)
Någon speciell diagnos går inte att ställa på honom, han är för ung för vissa. Och vissa ha dom redan utesluta det inte är.
Vi får helt enkelt bara försöka ta han som han är, och försöka anpassa sig. Dag för dag. Den ena dagen är inte den andra lik!

Nu kör liam sista året på förskola, sen blir det förskoleklass.
Hoppas han är så duktig nu inför det kommande =)

Lillasyster Tyra flyttades oxå till furuvik, men till en annan avdelning.
Jag höll på bli galen att ha dom på 2 olika förskolor.
Stressen, den eviga tiden allt ta, olika sjukdommar, olika synpunkter osv..
ni vet?
Ibland är inte förskolan så lätt att handskas med. Då vill man helst inte ha två olika att tjorva med. Så nu lämnar jag båda mina hjärtan i samma hus istället =)

/
Mamma elina

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards