anileelina

Alla inlägg under maj 2016

Av Elina Kärrman - 31 maj 2016 16:44

Alltså dessa bäbisar, dom är så fantastisk söt.

Kul och se hur dom upptäcker varandra, och ibland undra man om dom tänker nått.

Idag träffa iaf Liam sin BB kompis. Hon föddes en dag efter Liam.

Så fina så :)


/mamma elina

Av Elina Kärrman - 29 maj 2016 10:08

Idag är det söndag, en helt vanlig dag enligt mig. Inget som är speciellt annorlunda. Men almanackan säger att de är morsdag idag, så grattis till alla underbara mammor där ute, inklusive jag själv. Vilket känns konstigt på nått vis?
Tror inte jag är själv först föderska som känner så, eller?

Annars så startade jag min morgon med välling som frukost. Tycker det är ett himla bra, snabbt, mättande och nyttigt alternativ på morgon. Det är mysigt att luta sig tillbaka i soffan med en varm kopp.


Sambon åkte iväg och jobba en liten stund. Lille liam sover så gott ute i vagnen och jag sitter nu och lyssnar på fåglarna som sjunger, fiskarna som slår på vattnet och njuter av värmen som solen ger mig. Denna dag kan inte starta bättre!

Hoppas din dag blir lika underbar.
Ta hand om varandra!

/mamma elina

Av Elina Kärrman - 27 maj 2016 21:45

Läste här i morse att det är muffins dagen idag. Så självklart va jag tvungen att baka. Eller hur? Provade någon ny sort som jag läste på Jennys matblogg.

Ha ni bakat nån muffins sort idag?

Jag gjorde iaf chokladmuffins med dumle. Smakade en ljummen och fy så äcklig goda. Hoppas dom håller i sig sådär god, då blire att göra större sats att frysa in :)



Dom ser kanske inte så goda ut som dom är. Mmmmmmmmums :)

/ mamma elina

Av Elina Kärrman - 24 maj 2016 22:08

Vad skulle jag göra utan er? Hur skulle mitt liv se ut utan er? Jag kan inte tänka mig hur det va att inte ha någon att tänka på. Kira har funnits i våra armar i 5år. Och Liam kommer nu finnas hos oss resten av vårt liv. Hans tur att dela all kärlek och hjälp till oss, sen när vi blir gammal.

Dom är så fina tillsammans. Denna bild säger verkligen allt. Hoppas bara dom klicka även sen när Liam blir äldre. Tro Kira kommer va världens bästa hjälpreda till oss ;)

Lycklig lottad..

/mamma elina

Av Elina Kärrman - 21 maj 2016 15:08

Igår blev det en snabbis på stan! Vissa saker kan man faktiskt undvika, men dessa smååååå söta kunde ja inte låta bli. Dels behövde han sånna oså va priset perfekt!


Ett par små skor..
Det va verkligen gjorda för Liam :)
Så dom fick bland annat följa med hem!

/mamma elina

Av Elina Kärrman - 18 maj 2016 22:12

Hipp hipp hurra!!!!
Kan inte tänka mig att vår älskade blir idag 6 månader gammal. En halvår låter så gammalt. Tiden går aldeless för fort känner jag!


Självklart så fira vi honom ikväll. Han fick lite presenter, en traktor, solhatt, sommardräkt och små bilar. Som vanligt uppskatta han nya saker. Det är så kul!

Min bäbis håll å bli stor. Bara att inse det!
Va även förbi bvc, 71 cm lång och runt 9 kg är hans "storlek" nu :)

Du är så älskad, vår lilla skatt..

/mamma elina

Av Elina Kärrman - 16 maj 2016 22:10

Man kan undra var detta samhälle är påväg?
Här om dagen va jag och min sambo på en ICA butik här i stan. Vi sprang snabbt igenom affären, vi ryckte en banan, vatten och en blomma o ställde oss i kö. Medans vi sprang igenom den lilla affären han min sambo reagera på en liten kille som sprang o tog/ la tillbaka tog/la tillbaka i både kak hyllan samt godishyllan. Sen ställde vi oss sol sagt i kassa kön.

När det va vår tur tar min sambo Liam och styr bort korgen medans jag betalar och sedan packar om blomman.

När jag väl va klar så står sambon utanför ICA och prata med den här lilla killen som vi kände igen från butiken. Jag bryr mig inte och går bara till bilen. Jag gör hur båda höjer rösten och att sambon blir mer o mer irriterad. Eftet många om o men så kommer han till bilen och berättar;

Såg du inte att killen där stal?
-ne, sa jag. Inte han jag se det. Jag såg han va o sprang runt där men..
Ja iallafall säg han, så gick vi typ ut ur butiken samtidigt. Och jag tyckte inte att hans byxor va så stor inne i butiken som utanför. Då visare sig att han hade stoppat byxorna full av kakor (framme vid pungen), så det gick inte att missa.
Och självklart frågade ja honom vad han höll på med. INGET svarade killen. Jamen ja ser ju vad ja ser. Gå in o lämna tillbaka de du ha i byxorna. Killen nekar ännu en gång och påstår att han är kissnödig o måste springa hem. Det skiter jag i, gå in o lämna igen grejerna. Killen kissar i samma sekund ner sig och går sakta in i butik och säger till lassa personalen att han tagit Grejerna. Sen springer killen hemåt.


Det min sambo iaf reagerade på va att ICA butiken va FULL med folk. Ingen annan reagerade. Sambon kände sig ut tittad av alla i butiken då han följde med killen in när han lämna tillbaka sakerna.
Och att killen i kassan inte alls reagera? Va? Ska det va så sjukt jävla enkelt behöver man ju inte betala längre snart. Ändå ingen som bryr sig om ja går in och stoppa varor i en kasse o sen går ut? Hm.

Skaffa riktig personal i butikerna till och börja med. Sen kanske problemen förvinner eftersom!!


Man få bli upprörd ibland!
Tack å god natt...

/mamma elina

Av Elina Kärrman - 16 maj 2016 14:16

Visst känns det så. Solen steker? All snö är som borta. Gräsmattorna krattas osv..

För 2 helger sedan rev isen här nere vid oss. Så nu har man vattnet framme. Det lugna, fina, mysiga blåa. Som ögonen lätt vilar på. Helt magiskt att kunna känna detta lugn och harmoni när man bor såhär!


Nu har Vi några härliga månader framför oss :)

/ mamma elina

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards