anileelina

Alla inlägg under juli 2017

Av Elina Kärrman - 27 juli 2017 22:23

Idag fick ja göra ett besök på BB. Bäbis mådde då bra, hade en fin kurva osv..

Imorse då ja klev upp och hade varit på toa, så va de något som rann nerför benen på mig.
Dom ville vara säker på att det inte va vattenavgång, så åkte upp en sväng. Fick endast vänta i 3 timmar innan läkaren hade tid att ta sista beslut.


Allt såg bra ut, som jag hade hoppats på. Bäbis få inte titta ut riktigt än ju..

Den enda förklaring ja fick va att som gravid kan man ha ökade flytningar, vilket som kan samlas under natten och pressas ut då man börja röra på sig.
Sen kunde de va att blåsan inte riktigt blir tömd när man kissa. Gunga lite lätt på toa stolen va ett tips. Så man pressa ut de sista ur blåsan.
Annars hade han ingen direkt förklaring!

Men, så länge allt är bra så =)

Puss å kram
Mamma elina

Av Elina Kärrman - 26 juli 2017 22:45

Alltså idag...

Underbara sommarvärme. Som jag ha längtat efter sooooool.

Liam har varit fri som en fågel. Gått hel naken nästan hela dagen. Vilket han gilla.
Första gången denna sommar han fick bada ute!


För vår del idag så blev vi hemma. Vi fick en besiktningsman på besök från länsförsäkringar, som titta på taket.
Men, lika skönt va ändå det. Mysigt och bara njuta nån dag också =)

Att se skotrar köra på vattnet är inte första och sista gången. Man hinner se sen =)

Veckan börja dock gå mot sitt slut, hm..
Tyck nyss de va måndag..

/ mamma
Elina

Av Elina Kärrman - 23 juli 2017 22:51

I fredags rymde vi till stugan för att spendera helgen där =)

Åt massa hos mat som vanligt, va ute och greja samt tog de jävligt lugnt..
Liam fick även träna att köra förhjuling. Vilket han bara älskade. Jimmy va dock åkrädd ett par gånger. Haha

Lördag så sken solen. Mamma å pappa hade Liam och vi, Linda, Bengt och Tobbe drog upp till tärna och gick på marknan =)

Helt sjukt att den marknan fan ä bättre än Storuman. Skämmes!!!!

Vi köpte munkar till fikat, mjukbröd, marknads nougat, merca märke Liam ska ha på Foppa skorna. Hängsel arbetsbyxor samt en cykel hjälm. Bra köp alltihop =)


Nu har motorveckan dragit igång här i lycksele. Lär va fullspäckat vissa dagar för oss =)

Puss å kram
Mamma Elina

Av Elina Kärrman - 21 juli 2017 21:56


V. 30 (29+0) är här.
Nu är det bara ca 10 veckor kvar. Tiden springer iväg, men samtidigt känns de så långt bort ibland..

Ett BM besök hade jag i veckan. Allt såg bra ut. Bäbis ligger med huvud neråt, rätt långt ner. Och rumpan upp mot revbenen. Därför ja få sånna tryck uppåt. Sen hörs förlossningarna oxå ha en orsak till att bäbis trycker sig neråt.

Ibland ha ja så sjukt ont så ja känner mig kobent. Nattsömnen blir även rubbad då man ha värk.
BM sa man kunde ta Alvedon för sånt, istället för att "lida".

Annars såg allt bra ut, liiiiite socker hade ja visst. Konstigt tycker jag. För såååååå mkt godis å kakor äter ja inte? Men få tänka till lite kanske nu under semestern. Ska tillbaka om 3 veckor.

Puss å kram
Mamma Elina

Av Elina Kärrman - 14 juli 2017 22:08

Älskade älskade unge....
Ska bli så spännande och träffa dig mitt lilla bus frö.
Att du mår bra, är något du visar mig hela tiden. Och jag bara älskare. Magen är som en gummiboll. Den guppar och hoppar.

Just nu så känner ja ofta av foglossning, antingen i blygbenet eller längst ner i ryggen =/
Men det är acceptabelt än så länge..
Många sparkar och töjningar har jag just nu mot höger revben. Då ja sitter, äter eller liknande så få jag mig oftast en smäll uppåt. Vilket ja kan tycka är obehagligt.


V. 29 (28+0)

Veckorna rusar iväg. Snart dax för ett BM besök igen =)

/ mamma Elina

Av Elina Kärrman - 12 juli 2017 23:38

Känner mig trött och nöjd efter dagen.

Först blev det ett besök hos frissan, fick bort utväxten sen dämpade vi bara de gula i längderna. Skönt med fräschare =)


Mot kvällen så överraskade vi vår kära vän josefine med en babyshower.
Blev en trevlig kväll som verkligen uppskattades =)


Så Tack alla för en fantastiskt lyckad kväll.

Nu väntar vi bara på att bäbisen ska anlända. Sen äre vår bäbis tur...
Har dock inte fått någon baby shower än, men bäbis är välkommen till världen ändå =)

Puss å kram

Mamma elina

Av Elina Kärrman - 10 juli 2017 08:27

Nu ha vi varit snoriga och hostig mer än en vecka. Känns som de inte avtar heller? Vissa dagar känns bättre, typ...

Undra om vi få va såhär nu resten av sommarn?

Av Elina Kärrman - 9 juli 2017 06:49

Nu är vi hemma igen efter en sväng till stugan.

Vi åkte dit och hälsade på, Ulrik med familj och syster med familj spenderade även ett par dar där uppe.

Pappa och Ulrik brädfodrade om huset. Samt bytte ett fönster :) blev riktigt bra faktiskt...


Och vi andra vi bara va typ =)
Riktigt skönt ju..


Nu är vi hemma vid igen och väntar på att pappan i huset ska få semester med oss =)

Puss å kram
Elina

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards