anileelina

Alla inlägg under maj 2012

Av Elina Kärrman - 22 maj 2012 23:05

 Ikväll så skippade jag träningen i stort sett, en liten promenad blev iaf gjord men;D

Annars så ha jag ätit gott, tacos och efterrätt hos Johanna.


Annars så har vi grejjat och pysslat på lite, och bara haft det hel mysigt som sagt :)

Och en sådan kväll behövdes verkligen..


/Elina

Av Elina Kärrman - 21 maj 2012 22:05

 Det känns så fruktansvärt sköönt att ja ha kommit igång med träningen igen, att ja ta mig ork och tid till att röra på mig så pass trotts att man jobba sena kvällar osv. Och ha utökat från promenader till springturer även.


Första joggingrundan va oväntad enkel, trodde det skulle gå tyngre än vad det gjorde och att ja skulle orka mindre. Men tacken till det är nog att ja ha rört mig så pass under vintern, så det va en skön start och bättre ska det bli :)


Nu ha ja hållit igång med löpningen i två veckor, dock inte helgerna och inte varje kväll men promenaden har ja inte skippat.


 

Innan kvällens löprunda :)



/ E



Av Elina Kärrman - 21 maj 2012 18:25

 För ca 4 veckor sedan så började min sista visdomstand att göra fruktansvärt ont.

Att äta och ha något i munnen va inte de ja ville precis..

De började till och med att gå upp mot örat och ner mot halsen men, ässsch sa jag.

Minnst 4 ipren per dag fick man ta för att ens känna att man kunde överleva, men de gick ju det med ;D haha


Sen två veckor senare slutade de som att göra ont och allt blev i sin ordning. Iprenen slutade ja även att ta. Och vad tro ni hände efter ca 1 veckas tid? jo, jag börja få ont igen.


Så efter två dagars Ipren ätande igen så fixades en akut tid hos tandläkarn så han iaf fick titta där. Och självklart så har jag en infektion i tandfan... Men det va kanske inte väntat så ont som man haft/har.


Så nu ska ja "borsta" på just den tanden med något som heter Corsodyl morgon och kväll vid behov. Så jag hoppas nu att detta hjälper så man kan va sig själv igen;D


De e fan inte lätt när man börja bli "gammal" 




Av Elina Kärrman - 21 maj 2012 08:31

 Äntligen måndag, eller??
Tycker måndagar går såååå jäkla segt...


Men fint väder äre idag iaf så hoppas det är lite fart på byggfronten idag, så dagen gå fort :)


Ni som är lediga kan ju iaf njuta av fiin vädret idag:)


/E


 

Av Elina Kärrman - 20 maj 2012 21:07

Helgen min spenderade jag i Lycksele, i min egen lägenhet. Man kan inte fatta hur skönt det är egentligen att få komma hem till sitt eget. De behövdes verkligen. Men va värre att åka tillbaka hit till "lilla lyan" ikväll. MEN, det få gåå ;D


Där nere så blev det rätt så lugnt, ett par promenader och en springrunda. Fick även träffa dom mest underbarste oxå, som man ha saknat :)


Internet har jag förhoppningsvis nu än var ja e, så ska försöka va mer aktiv här inne på bloggen framöver:)

Så ni är välkommen att börja läsa den igen..


Nu blire att lägga sig framför tv:n och invänta morgondagens jobb.


Hoppas er helg ha varit bra /E






Av Elina Kärrman - 9 maj 2012 19:30

 Här vare visst ett bra tag sen jag skrev. Och rätt mycket ha jag gjort osv sen sista inlägget.

Men det jag kommer och uppdatera med här nu är att jag har börjat jobba i Storuman igen på XL-BYGG. Blev erbjuden jobb där i 5månader.


Lägenheten har ja kvar i lycksele, samtidigt som jag hyr en liiiiten liiiiten lya i Storuman HEELT ENSAM.

Och tänker jobba gärnet nu i dessa månader :)


Så just nu ha jag inget intrenet så jag lägger ner bloggandet en stund, men kommer att sätta igång med det såfort det bara går :)


Hoppas ni fortfarande e intresserad av att läsa om vad jag gör, och vad som händer kring mitt liv, träning osv när jag kommer tillbaka :)


/ E




 

Av Elina Kärrman - 2 maj 2012 21:28

 Idag i blåååååsvädret så ha det varit en elina och kira dag..

Vi ha varit ute på 3 prommenader sammanlagt sen bara busat här ute med bollen osv :)


Varit och tittat på de hon e mest intresserad av just nu; FÅGLAR:D

Man skulle kunna knyta fast henne vid ett träd där fåglarna e och bada så skulle hon sitta där och titta och roa sig i någon timma ;D Hon tycker att dom är riktigt intressanta att titta på.. hehe


Letade upp en gammal bild på oss från sommaren 2011.



Nu få vi hålla tummarna att det e skapligt väder imorgon oxå så vi kan göra massa skojj :)

ja och lill skit´n ;D



/E 





Av Elina Kärrman - 1 maj 2012 21:25

 Måndagen började med en tidig morgon, va på stan med Johanna vid kl 10:)

Gjorde bort stan, dollar osv sen lunch på frasses...


Efter några svängar runt stan blev de bolaget, och därefter så hamna jag bakom ratten.

Så det blev ca 12 timmar man körde runt, runt, runt med trevligt folk i bilen. Grilla nå kött och åt pärsallad blev även av :)




<  




En bråkdel av folket som va meed.

Så än fast ja va nykter så försökte ja ha så skojj som möjligt, och de gick baaaara fint:)
Tack för gårkvällen/natten..  



Tisdagen började med en  rejäl sovmorgon, sen vakna man av en FÖRBANNAD HUVUDVÄRK.

Kändes fan ändå som ja va dö bakis, men det va bara att intala sig att ja faktiskt  va nykter igår.. haha


Några varv runt stan med några blev av + en glass på shell :)


Sen hoppade ja i min bil och körde upp till Gunnarn för lite middag och däckbyte på bilen.

Tog även med mig Kira hem hit, så hon få va lite i stan innan man ska börja jobba :)


Och nu ska ja se lite tv sen blire en tidig kväll, e dö trött och seg idag.. Usch :(

Hoppas er långa ledighet ha varit bra:)


/E

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards