anileelina

Direktlänk till inlägg 16 maj 2016

Ingen respekt!

Av Elina Kärrman - 16 maj 2016 22:10

Man kan undra var detta samhälle är påväg?
Här om dagen va jag och min sambo på en ICA butik här i stan. Vi sprang snabbt igenom affären, vi ryckte en banan, vatten och en blomma o ställde oss i kö. Medans vi sprang igenom den lilla affären han min sambo reagera på en liten kille som sprang o tog/ la tillbaka tog/la tillbaka i både kak hyllan samt godishyllan. Sen ställde vi oss sol sagt i kassa kön.

När det va vår tur tar min sambo Liam och styr bort korgen medans jag betalar och sedan packar om blomman.

När jag väl va klar så står sambon utanför ICA och prata med den här lilla killen som vi kände igen från butiken. Jag bryr mig inte och går bara till bilen. Jag gör hur båda höjer rösten och att sambon blir mer o mer irriterad. Eftet många om o men så kommer han till bilen och berättar;

Såg du inte att killen där stal?
-ne, sa jag. Inte han jag se det. Jag såg han va o sprang runt där men..
Ja iallafall säg han, så gick vi typ ut ur butiken samtidigt. Och jag tyckte inte att hans byxor va så stor inne i butiken som utanför. Då visare sig att han hade stoppat byxorna full av kakor (framme vid pungen), så det gick inte att missa.
Och självklart frågade ja honom vad han höll på med. INGET svarade killen. Jamen ja ser ju vad ja ser. Gå in o lämna tillbaka de du ha i byxorna. Killen nekar ännu en gång och påstår att han är kissnödig o måste springa hem. Det skiter jag i, gå in o lämna igen grejerna. Killen kissar i samma sekund ner sig och går sakta in i butik och säger till lassa personalen att han tagit Grejerna. Sen springer killen hemåt.


Det min sambo iaf reagerade på va att ICA butiken va FULL med folk. Ingen annan reagerade. Sambon kände sig ut tittad av alla i butiken då han följde med killen in när han lämna tillbaka sakerna.
Och att killen i kassan inte alls reagera? Va? Ska det va så sjukt jävla enkelt behöver man ju inte betala längre snart. Ändå ingen som bryr sig om ja går in och stoppa varor i en kasse o sen går ut? Hm.

Skaffa riktig personal i butikerna till och börja med. Sen kanske problemen förvinner eftersom!!


Man få bli upprörd ibland!
Tack å god natt...

/mamma elina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina Kärrman - 19 oktober 2020 21:30


Alltså vintern borde man kunna skrota. Känner mig inte alls redo på något sätt alls med snö.. Var är min energi? Min glädje? Måste ja tvätta, laga mat? Hm... Vi ha haft mycket på jobbet nu ett längre tag, tror det börja ta ikapp. Även mycket ...

Av Elina Kärrman - 13 september 2020 21:27

Liam har sedan ett tag nu varit på furuvik förskola, avdelning pippi. Det är en språkförskola som är helt suverän. Det va lite mycket där ett tag, mycket möten på förskolan ang. Liam! Han har sina behov, kräver mera tid osv. Vilket inte förskol...

Av Elina Kärrman - 23 augusti 2020 22:14

Världen vände upp och ner på en natt, typ! Tänk vad mycket man få va med om , och tänk vad mycket mer mina barn kommer få va med om. Helt plötsligt stannade världen. Ingen gick till jobbet, affären, eller familjerna... Tycker personligen al...

Av Elina Kärrman - 9 september 2019 19:44

Oj, tvär titta in här och inse att det va länge sedan jag skrev någon rad. Mycket har hänt sen sist, men orkar inte skriva just nu. Det kommer! Men, allt är iaf bra. Man jobbar och försöker få vardagen till att rulla på. Antar ni oxå inte hinner så...

Av Elina Kärrman - 16 maj 2019 21:22

Du va den första som kom till oss och förgyllde våra liv med massa bus och kärlek. Du testade vårt tålamod medans du va den underbaraste som fanns. Du va den bästa vän, du trösta, förstod och uppmuntra en i alla lägen. Världens bästa barnvakt då...

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards