anileelina

Alla inlägg under oktober 2016

Av Elina Kärrman - 10 oktober 2016 20:39

Hade ingen bra rubrik idag :)

Känns som detta blir ett allt i allo inlägg.

Ryggen for jag iväg och "fixade". Ringde en i storuman som såklart kunde titta på ryggen dagen efter. Caspian fyllde även om den dagen så vi åkte förbi dom den dagen med och drack kaffe samt lämna en present! Kul att träffa dom igen :)
Sen blev det middag hos mamma i Gunnarn, go köttet å potatis gratäng.

Jimmy har även haft sin lediga vecka nu :) imoegon börjar han igen, dock fm så det känns bra.
Själv så har jag varit förbi mitt jobb och surrade med chefen. Så Jimmys lediga veckor tänker jag mig ut och jobba lite (om det behövs). Känner jag behöver lite Miljöombyte sådär nån dag :)

Annars så har mamma varit här och hälsat på under dagen idag. Middag på kina oså fick vi. Smarrigt som vanligt:)

Mjaaaaa,nog om mig för denna gång.

Puss å kram
Mamma elina

Av Elina Kärrman - 5 oktober 2016 19:40

Att jag ha haft ont i ryggen till ock från i några år det vet jag. När jag va mest aktiv och hade en bra vikt mådde jag bäst. Då va ryggen faktiskt bäst.

Men sen jag blev gravid och gick upp så jag vägde ca 30 kg mer som HÖG GRAVID, har min rygg och även bäckenet blivit rejält rubbad.

Visst som fan ha jag lyckats gå ner en del, så nu väger jag väl ca 10 kg för mycket fortfarande. Och det märker jag på kroppen. Ryggen jävlas fan hela tiden! Blir så less och ledsen. Man tappar tålamod, ork, humör och glädje. Hur fan ska man kunna gå ner sina extra kilon, då man knappt kan röra på sig? Ja svälta då.. Enda sättet kanske!


Sa till min sambo idag att jag inte klara av mig själv snart. Allt är jobbigt då man ständigt har ont i huvudet, värk, trött i nacke och rygg.

Så jag ringde till en i storuman som kunde se över om han kunde hjälpa mig imorgon. Så vi åker en sväng uppöver, kommer passa på att äta middag i Gunnarn hos mamma o pappa oxå då..

Njaaaaaaaaamen nu äre nog med allt klagande!

Hej å hå!
Mamma Elina

Av Elina Kärrman - 4 oktober 2016 20:17

Såå fantastiskt smart!
Gröt muffins till Liam...
Blev tipsad av en annan mamma i Mamma gruppen. Va tvungen att prova, och jag tycker det va en smart idé eftersom jag tycker att mkt ibland ska vara snabbt och enkelt.

Det va någonting han gillar..
Super enkelt och verkligen smidigt.
Han kan enkelt sitta och smaska i sig nån muffins själv. Är man ute och far plocka man med sig och han kan äta i bilen eller så.
Nä det va något jag gillade. En snabb grej verkligen.

Dom är gjorda på
-2 portioner gröt
-2 ägg
- 1 tsk bakpulver
- 2 dl mjöl
- 1/3 banan tillsatte jag eftersom det va banan i gröten

15-20 min i 200 till 225 grader :)

Prova gärna och se om er ögonsten gillar dom:)

Puss å kram
/mamma Elina

Av Elina Kärrman - 2 oktober 2016 21:23

Då va höstmarknaden över för denna gång!

Förra året denna tid gick jag tung och otymplig runt marknaden med stor magen. Kan bara inte fatta att det gått så fort. Saknar än en gång mys magen faktiskt :)

Men i år så har vi han i våra armar. Så helgen har varit lugn! Jimmy jobbar em. Så jag och lilla L har varit ensamma varje kväll :)

Hört att det har varit bra ute på hotellet osv, men sånt man få ta igen sen :)
Mitt älskade barn betyder allt och går före allt annat. Visst kan man känna sig lite deppig, att allt känns tråkigt och meningslöst. Men tankarna har en vändning, och då känns allt underbart igen :)

Jag fick mig nya sockar, sen köptes lite godis kola, tunnbröd och munkar. Egentligen det man alltid köper med sig..

Liam däremot fick sig ett par skor. Så nu kan han gå själv även ute! Han är så otroligt duktig.
Sen handskar som alla skryter om, blev oxå köpta.


Så nu har han de till å börja med! Men fattas sjukt mkt ändå inför vintern..

Få ta lite i taget..

Hoppas er helg varit toppen!
/ mamma elina

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards