anileelina

Direktlänk till inlägg 18 november 2016

Ja må han leva

Av Elina Kärrman - 18 november 2016 08:07

Ja må han leva, ja må han leva..

Alltså idag fyller min ögonskatt 1 år! Helt fantastiskt vad stor liten har blivit..

Kan inte fatta att denna dag, vaknade jag med en riktigt tung sprängd gravid mage. Jag hade planerat redan dagen före att jag skulle börja göra lite jul här ute.

Ja klev upp, käkade frukost. Sen masade jag mig ut och tog fram stegen och alla grejer.
Började med att sätta fast ljus slingan runt bro taket. Så det blev ruggigt mycket klättrande upp å ner. Då jag nästan va klar började jag få ilningar i de nedre partiet. Så fick stanna till och som knipa en stund. Men äsch! Fortsatte ändå. Va väl klar vid lunch tid. La mig på soffan för att vila en stund innan jag skulle äta. Då väl va jag inge mat frisk, drick inte ens i mig en apelsin. Sen fick jag en obehaglig tryck känsla bakåt. Tyckte de kändes som ja va skit nödig typ. Tog kontakt med bb, och skulle avvakta. Sen tycker ja bara det bark iväg. Fick ondare och ondare. Jimmy fick ja ringa och söka tillslut. För hade så jävla ont.......

Då väl Jimmy kom hem, så gick proppen? (Tror ja de det)

Och då sa ja bara, nu orkar jag inge mer. Vi åker in. Vi blir bara hemskickade annars!

Väl där va ja öppen 4cm kl 16. Så ingen hemgång iaf.
Å vipps... 20.39 föddes han! Min världens underbaraste kille.
Det är det underbaraste jag någonsin varit med om. Och igen skulle jag gärna göra det :)




Och idag är han 1? Var tog tiden vägen.. Men nu äre en helt fantastisk tid. Han är så underbart förstående, vi kan ha kul ihop och allt är så mycket lättare.
Mammas lilla hjärta! Kommer alltid att finnas hos dig..


Vi ska se till så du får en fantastisk dag imorgon, idag myser vi bara :)

Puss å kram
Mamma Elina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina Kärrman - 19 oktober 2020 21:30


Alltså vintern borde man kunna skrota. Känner mig inte alls redo på något sätt alls med snö.. Var är min energi? Min glädje? Måste ja tvätta, laga mat? Hm... Vi ha haft mycket på jobbet nu ett längre tag, tror det börja ta ikapp. Även mycket ...

Av Elina Kärrman - 13 september 2020 21:27

Liam har sedan ett tag nu varit på furuvik förskola, avdelning pippi. Det är en språkförskola som är helt suverän. Det va lite mycket där ett tag, mycket möten på förskolan ang. Liam! Han har sina behov, kräver mera tid osv. Vilket inte förskol...

Av Elina Kärrman - 23 augusti 2020 22:14

Världen vände upp och ner på en natt, typ! Tänk vad mycket man få va med om , och tänk vad mycket mer mina barn kommer få va med om. Helt plötsligt stannade världen. Ingen gick till jobbet, affären, eller familjerna... Tycker personligen al...

Av Elina Kärrman - 9 september 2019 19:44

Oj, tvär titta in här och inse att det va länge sedan jag skrev någon rad. Mycket har hänt sen sist, men orkar inte skriva just nu. Det kommer! Men, allt är iaf bra. Man jobbar och försöker få vardagen till att rulla på. Antar ni oxå inte hinner så...

Av Elina Kärrman - 16 maj 2019 21:22

Du va den första som kom till oss och förgyllde våra liv med massa bus och kärlek. Du testade vårt tålamod medans du va den underbaraste som fanns. Du va den bästa vän, du trösta, förstod och uppmuntra en i alla lägen. Världens bästa barnvakt då...

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards