anileelina

Alla inlägg under december 2016

Av Elina Kärrman - 15 december 2016 20:57

Lite gnäll såhär en torsdag måste man ibland;p

Man kan säga såhär, att börja jobba känns som en utmaning kan man säga.

Är ute och jobba extra i veckan, och Liam är lite snorig och ha en tjurig hosta. Det betyder ju att så fort han ska sova börja han hosta å hosta..

Nu är vi inne på dag 3, men ingen sömn allt typ. Och de känns som jag är överkörd. Jimmy är ju såklart hemma och ta Liam. Men man blir ju drabbad ändå av allt vaknande.

Hoppas bara han kommer bli bättre nu då helgen kommer. Så både han och jag samt Jimmy ta egen våra missade sömn timmar:)

/ mamma elina

Av Elina Kärrman - 15 december 2016 09:19

Igår så hade vi lite julmys med massor av gotta hos oss..

Alltid trevligt såhär vid juletider med tända ljus och allt gott man få äta:)

Vårt besök igår va så otroligt fina! Dom är bara för underbara dessa två :)

Hoppas att ni alla passa på att umgås med nära och kära nu sista tiden på detta år:)

Puss å kram

Av Elina Kärrman - 12 december 2016 21:11

Idag vare Umeå som stod på schemat. De va tänkt att vi skulle ne med Rasmus (systers ena son).

Han skulle operera munnen på NUS. Men med onödig väntan osv så hade de blivit nå missförstånd mellan lycksele och Umeå. Så operationen blir större och förflyttad till januari.
Vi få se det positivt att vi gjort något annat idag iaf. Mamma den underbara tog hand om Liam även denna gång. Så guld värt ;)

Men hem kom jag med ett ljusfat, två julklappar och en kofta å en bolero typ till mig själv. Alltid nått ;)


Jag å syster på middags stopp i vindeln, påväg hem!

Sen vad denna vecka har att erbjuda vet jag inte än:)

Puss å kram.
Mamma elina

Av Elina Kärrman - 11 december 2016 20:27

Idag så tänder vi det 3de ljuset. Redan 3de andvent :) känns skönt att alla julklappar snart är klara! Är kanske lite till Liam kvar oså pappa!!
Något tips kanske vad man köper till sin pappa?

Tycker denna vecka bara ha rusat iväg.
Och pappan i huset blir alldeles strax ledig :) skönt skönt..

Men jag och Liam har varit ute och njutit av det underbara vädret. Baka saffrans bullar. Sen bara myst :)

Vårt värmesystem i huset håll å jävlas lite med oss. Så nu då det är-26 grader ute ha vi haft 15 grader här inne. Så man kan säga att vi ha fått kramats och mysigt på hög nivå:)




Hoppas ni haft en kanon helg :)
/ puss å kram

Av Elina Kärrman - 5 december 2016 20:49

Tyst som en mus är jag här känner jag. Men tiden räcker inte till. Är som sagt ute och små jobba vissa dagar. Och annars så tror ja ni förstår hur det är att ha en ivrig 1åring här hemma. Mycket som han vill göra och mycke andra vardags sysslor ska göras.

Här i helgen så blev det en sväng till Gunnarn, Som vanligt gooood mat och trevlig sällskap. Sen i söndags så va vi på ett stort 1års kalas. Vi firade alla små underbara 1 åringar ur Mamma gruppen. Två fantastiska mammor ställde upp och ordnade detta för oss alla. Vi fick god lunch och fika. Barnen fick pannkakstårta till mat/fika.

Så kul och se alla dom små barnen igen. Och även se vilka alla pappor ä till dom alla..

Nä en helt klart trevlig dag :)

Bjussade på 3 bilder från kalaset ?

Puss å kram!
/mamma Elina

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards