anileelina

Alla inlägg under september 2017

Av Elina Kärrman - 13 september 2017 18:12

Idag fick Liam va hemma från förskolan samt gick pappan återvända från jobbet.

Hade haft en konstig mage under hela natten. Va upp på toa nån gång bara som vanligt. Vakna sedan efter Jimmy hade åkt och kände ja inte mådde bra.
Va då tvungen gå upp å kräkas på toan. Den ringde ha hem Jimmy så han gick va med liam.

Efter några timmars sömn mådde ja bra ugen. Kunde äta en macka sen fil till lunch, osv.....
Så ja vetti rackarn vad som hände? Vare nått smittsamt lär ju killarna åka dit inom kort. Annars vet ja inte vad som hände!

Än en gång så äre sjukt obehagligt då bäbis i magen är så stor och stark. Medans man ha konstig känsla från ett annat håll. Det går lixom inte ihop...

Men skönt det va så lindrigt, än vad de va :)

Puss å kram
Elina

Av Elina Kärrman - 11 september 2017 13:24

Förra veckan så hade Liam förskola måndag -onsdag. Sen packade vi ihop och drog till stugan! Alla andra va ledig och jagade älg. Men vi höll mormor sällskap hemmavid istället =)

Pappan i huset hade ledig vecka. Men jobbade 3 dagar extra.
Så blev perfekt och smita iväg =)


Lite smyg förkyld ha även Liam blivit. Hoppas han slipper febern bara =) Men på förskolan äre snoriga näsor så..


Själv så känns de som jag ska spricka vissa dagar/ stunder..

V. 36+3 idag (v.37) så det närmar sig med stormsteg här..
Lillan är fortfarande aktiv i magen, nästan så man kan känna hennes vakna rutiner där inne..

Så, imorgon drar det igång för Liam igen och sina 3 dagar på fröis. Så skönt för honom att göra av sig lite där på dagen =)

Höres!
/ mamma elina

Av Elina Kärrman - 6 september 2017 20:12

Nu innan det börja snöa måste jag såklart visa er uteplatsen vi gjorde i somras, på framsidan =)



Blev en mysig hörna där vi ska ha lite möbler och pynta det fint. Skönt och komma ifrån gräsmattan känner jag =)

/mamma Elina

Av Elina Kärrman - 3 september 2017 22:01

Man kan säga vi är nere på 30 dagar nu.
Oförskämt bra mår jag fortfarande.

Märkte i lördags att förvärkarna redan börjat smyga sig fram. Och idag har ja haft känningar. Spännande och se om ja få ha ont till å från nu i 4 veckor. Med Liam så fick jag förvärkar/ mens värk liknande värkar då det va 20 dagar kvar. En aning tidigare denna gång.


Men visst känner jag att mitt humör sviktar mer denna gång. Då ja väl ha ont, blir varm och svettas som ett cp ha jag inte mycket till tålamod kvar.

Att då ha Liam tjatande/ bråkande hos en gör inte allt lättar. Pjuu!
Men inte hans fel ja ha ont så måste ju försöka stanna till å inte bli irriterad på honom.

Läste i bloggen om förra graviditeten att jag tydligen i samma vecka som nu, fick jag karpaltunnel. Att händerna somna bort när jag sover. Det är något jag inte fått än, och hoppas de håller sig borta. Hmm!!!

Nu tacka ja för min uppdatering denna gång. Förskola för Liam igen imorgon, ska bli spännande =)

Puss å kram
Mamma elina

Hm/

Av Elina Kärrman - 2 september 2017 18:25

Helgen kom, och går mot sitt slut. Imorgon äre söndag, yeeeey!

Vi ha inte gjort så mycket ihelgen, små utflykter bara =)

Måndag fortsätter inskolningen för Liam, hoppas de går bra för honom bara. Men är nästan så ja känner det!




I eftermiddag ha ja haft så sjukt ont i ryggen. Ha haft en "trött" rygg kan man säga. En mjuk massage på musklerna hade inte skadat känner ja. Pust!

Bara att bita ihop!

Säger oxå grattis till en bekant som hade en tjurig bäbis i magen som redan ville titta ut. Vi va beräknad annars på samma datum.
Det va en frisk pigg kille, huvudsaken det =)
Själv kämpa jag på här i någon vecka till..

Ha en trevligt helg nu alla!

Puss å kram
/ mamma Elina

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards