anileelina

Alla inlägg under oktober 2017

Av Elina Kärrman - 14 oktober 2017 11:36

Nu så ha denna sessa berättat för oss vad hon heter!

Signe TYRA Marta Larsson <3
Tilltalsnamn Tyra!



Så våra fantastiska barn, Liam och Tyra Larsson! Dom är helt perfekta i mammas hjärta =)



/
Mamma Elina

Av Elina Kärrman - 11 oktober 2017 20:57

Idag va det vägning och mätning för lillan..
Hon vägde 4005 kg och 53.2 cm lång. Känns som hon bara rusar iväg, både vikten och längden.

Hon vägde runt 3600 kg vid utskrivning frpn BB. Hon har ökat bra på en vecka bara =)


Något namn ha tösen inte riktigt än. Vi tycker det är svårt?
Hon ha inte berättat för oss va hon heter än helt enkelt..

Idag blev även Jimmy "far" till vår donna, vi besökte socialkontoret och skrev på faderskap. Känns bra det är gjort så Jimmy få tillgång till försäkringskassan bl.a =)

Nä, nu ska ja locka in gubben från garaget med lite farang på tv =)

Tjingeling..

/ mamma Elina

Av Elina Kärrman - 10 oktober 2017 15:25

Kan inte förstå att det redan fått 1 veckan sen Lill sessan tittade ut.


Förstår redan nu hur fort tiden går. Man ha ju även Liam hemma som förgyller ens dag, kan man säga.


Redan från dagen Liam såg att vi va borta morgon efter vi hade åkt in blev han omöjlig.
Han river typ huset för oss, kastar saker runt sig. Lyssnar inte alls på ett nej osv...
Sliter snart mitt hår!
Fatta inte att dom kan bli så omöjlig, tycker man ändå spendera mkt tid med han. Bäbis sover ju nu bara ändå så!
Kanske finns någon som känner igen det?

Men hoppas han landa snart och mjukna upp igen. Detta är inte vår Liam, han ska inte bete sig såhär?
Snyft...

/ mamma Elina

Av Elina Kärrman - 4 oktober 2017 19:55

Natten ha varit hemsk...
Kämpade på i 4 timmar med amning. Hon suger jätte fint, men blir inte nöjd på min lilla råmjölk. Så dom ha fått stöd ge henne under natten och idag. Vilket dom kommer att få göra inatt med om detta inte räcker till.

Pju...

Det bästa av allt är att storebror och pappan titta in till oss ikväll..
Så fina dom är. Liam är lite våldsam, vilket ja förstår. Så vi kommer få ha ett extra öga där. Han verka vilja mycket med henne. Men lite hon kan just nu =)


Åt morgon äre läkarundersökning på tösen. Sen tänker ja åka hem till familjen och vardagen igen =)

Få jag inte till amning kör vi ersättning på denna donna med. Liam överlevde med det så =)
Men jag kommer fortsätta prova amma, sen bara stöd ge lite på sidan om de behövs =)

/mamma elina

Av Elina Kärrman - 3 oktober 2017 11:11

Världens finaste mage, här vare 39+3..
Denna bild togs alltså igår morse (måndag alltså).

Dagen löpte på i normal ordning. Jag å Liam greja på där hemma, duscha å bada oså...
La Liam efter 7 för natten. Gjorde mig ingefära te för kände av förkylningen. Startade diskmaskinen o stöka på.

La mig på soffan för att se super nanny på tv. Då klockan börja närma sig halv 10 tänkte ja att nuu... Går jag isäng! Låg kvar ett tag till i soffan, kände bara ett plopp i fiffin. Täbkte, de där va något konstigt. Men jag låg ändå kvar en stund. Efter ett tag täbkte ja, nä ja måste nog gå upp på toa och se vad det var...
Jag ställde mig upp å börja gå mot toan. Känner ja hur de börja rinna ner efter benen.
Neeej, vattnet har gått tänkte jag.
Gick mot toan, la ner mig på golvet med en handduk under mig. Precis som barnmorskan rekomendera.

Och varför de? Jo, för dom va rädd att navelsträngen va i vägen och kunde komma ut. Om jag fick vattenavgång och va uppe och sprang.

Ringde BB, dom kom överens om att skicka en taxi med bår. Så åkte den in!

Anna fick mellanlanda hos oss, och invänta mamma (mormor).
Sen kom Jimmy strax efter ja hade landat här på BB.

Hade inga värkar hemma. Så kopplades upp på ctg direkt ja kom in. Efter en stund började jag få sammandragningar som ledde till värkar. Dom kom tätare och tätare och blev mer å mer vass..


Barnmorskan börja surra något om att ja skulle gå över till rummet, Eller åka hem en stund. Men hon han bara fundera. Sen börja jag få så sjukt ont. Satt mig och guppa på pilatesbollen medans Jimmy strök å masserade ryggen medans jag andades igenom värken. Morfin spruta hade hon föreslagit och förberett. Men något sånt hans inte heller.
Allt bara löpte på. Bytte till hängbordet ett tag. Tog några värkar där.

Sen kunde jag inte andas igenom värkarna så tog lustgas. Barnmorskan han bara kolla ja va öppen 5cm, sen kände hon att bäbisen bara trycker på. Efter det gick de fort....
Tog inte många värkar så va hon ute. Fy fan så jävla ont det gjorde. Trodde ja skulle dö. Haha
Så 00.49 kom vår älskade dotter.
3970 gram å 51cm lång =)

Av Elina Kärrman - 2 oktober 2017 18:58

Måste självklart visa upp min älskade Lill grabb som i fredags fick sig en ny frisyr. Första gången han for till em frisör. Chockande duktig va han faktiskt, för å va Liam. Haha
En aning kortare hår, han blev sååå stilig..

Bilden ovanför va innan klippningen =)

Visst blev han snygg?

/ mamma elina

Av Elina Kärrman - 1 oktober 2017 21:54

Nu ha bäbis varit otroligt läskigt aktiv i magen 2 dagar...

Samt så ha jag haft ett tryck neråt, i varenda vrå. Hahahaha
Ilat och gjort än å ont längst ner, som i troskanten...
Sen att magen är så jäkla spänd så tro naveln ska ploppa ut vilken sekund som helst...

Känns spännande detta...
Undra om de håll på dra igång något snart eller vad??
Kan Inte minnas de va såhär med Liam. Tyckte ja inte haft så speciellt ont eller så tills den dag han ville ut...

Vi är nere på 4 dagar nu innan BF.. Så man vet aldrig hur bäbisen tänker =)


Av Elina Kärrman - 1 oktober 2017 07:26

Sååå kul, gjorde en fotobok om Liams familj som vi lämnade på dagis. En rolig grej dom ha där, oså tycker ja klippa och klistra är rätt skoj =) haha

Dom hade sånna hängande där, och självklart ville vi göra en så dom kan titta och bläddra. Och såklart se vem Liam är och vi då=)




/
Mamma Elina

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards