anileelina

Alla inlägg under april 2018

Av Elina Kärrman - 25 april 2018 15:51

Nämen, ha ju varit hoS frissan förra veckan. Hinner inte med mig själv känns de som.
Men tänkte visa iaf..

Vi försöker sakta men säkert gå mot ljusare i håret. Inte för att de syns, eller känns så just nu...

Kanske efter nästa gång? =)

/ mamma Elina

Av Elina Kärrman - 22 april 2018 20:53

I helgen åkte vi till stugan efter jag slutade jobbet. Där va vädret sisådär, men vi försökte hitta på något ändå.


Skotrarna blev även bort ställda. Så nu sikta vi mot soooooommmmar istället =)

Hoppas du haft en bra helg.

/ mamma Elina

Av Elina Kärrman - 17 april 2018 21:31

Jag överlevde jobb dagen, kändes dock dom jag aldrig varit borta.
Tog bara en liten stund så va man som inne i allt igen.

Kändes i mamma hjärtat imorse när ja lämnade henne. Men sen då ja lämnat Liam på förskolan kände ja ändå att de va skönt på ett sätt.
Slutar nu ändå 15 så ha massor med timmar med Kidsen kvar ju =)

Hoppas ni haft en bra dag.
Nu jobbar jag 3 dagar till..

/ puss å kram

Av Elina Kärrman - 16 april 2018 22:06

Ligger nu och ladda för att återgå till lite jobb imorgon.
Är typ 10 månader sedan jag jobbade sist nu.
Pappan i huset ska försöka förstå sig på, och hjälpa vår lilla tös i vardagen medans jag och Liam är ute på vifft.

Jobbar resten av denna vecka , den ha ja även tagit på mig nästa Jimmys lediga vecka oxå =)
Spännande!

Så God natt
/ mamma Elina

Av Elina Kärrman - 15 april 2018 08:07

Börja med påsk att jag fick grön snor och hosta. Sen är hostan fortfarande kvar nu, och en massa blank snor. Vet egentligen inte om ja snora av någon förkylning längre eller om det är allt hår kira fäller.
Meeeen; bara get ut det..

Nu i några dagar har vi burit tillbaka Liam en till två gånger per natt. Men han kommer ändå till oss hela hela tiden.
Barnen har börja väcka varann, så då Tyra vakna och ligg och prata vakna ju alltid Liam . Att ta Tyra till vår säng då Liam ligger där ä bara p glömma. Liam låter hon inte va. Så sjukt tidiga mornar och griniga barn kl 8 på morgon. Fantastiskt, not....

Hoppas de ge med sig !

/ mamma Elina

Av Elina Kärrman - 13 april 2018 22:31

Stoooor killen!
Idag va det Liams första besök hos tandläkaren. Vilket gick jätte bra! Dom fick titta i hans mun och räkna tänderna.


Han tyckte att alla leksaker där va som bäst =)

Mammas stor kille.. Tutte påpekade dom såklart. Vi få jobba med den.

/mamma Elina

Av Elina Kärrman - 9 april 2018 22:12

Nu har vi landat hemma efter lite påsk ledigt. Imorgon är allt återställt. Jimmy går till jobbet och Liam till förskolan...

Påsken va ju helt suverän i stugan, vädret va kanon och de fortsatte även nån dag på veckan.
Vi ha fått lite miljöombyte. Vila upp sig kan man inte påstå, men..
Härligt och göra nått annat . Och speciellt för Liam =)


Fullt hus å lite till va vi stundvis. Linda och hennes barn va i hennes stugan. Sen bror med familj, vi och mamma å pappa va i mammpapps stuga.

Besök lite titt som tätt fick vi även från morbror Erland. Så kul att han titta förbi =)

Ja, de va vår låst 2018. Ett år tills nästa. Och då är visst Tyra typ stor??? Hjälp..

Ni hade garanterat en super påsk ni med?

Puss å kram
/ mamma Elina

Av Elina Kärrman - 7 april 2018 07:25

Vår lilla 6 månaders tös ha jag sedan tidigare ålder börja ge en liten smak sked av olika grejer.
Nu då hon ha passerar 6 månader, så äter hon mat.
Hon verka inte va kräsen alls, hon gapar som en liten trast unge. Lill sötan!

En halv mat burk, eller ca 1 dl hemma gjord mat äter hon i ett slurp. Sen efterrätt på det!
Känns som hon bara äter å äter...
Kanske så det va? Minns inte hur Liam va.

Hur äter er 6 månaders bäbis?


Provade fisk här om dagen (torsk) och de fick hon inget utslag av..
Så inget ja märker än hon inte tåler.

/ mamma elina

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards