anileelina

Alla inlägg den 16 januari 2013

Av Elina Kärrman - 16 januari 2013 17:27

Vissa av mina läsare vill att jag ge tips och förslag på middagar osv. Så jag ska så gott ja kan lägga upp här recept på olika maträtter.

Krämig kyckling gryta
4 st kycklingfilé
1 st paprika
1 st purjolök
1 tsk sambal olek
1 ask Philadelphia original
1 burk crème fraiche chili

Skär kycklingfiléerna i tärningar och stek i lite smör. Skär även paprikan i tärningar och purjolöken i önskad storlek. Tillsätt purjolöken och paprikan i slutet av kyckling-stekningen. Tillsätt sedan Philadelphia och crème f. Krydda med salt, peppar och sambal. (Tycker du inte om stark mat, hoppa över sambal helt. Annars ta mindre än en tsk).

Servera med sallad :)

Detta va dagens middag för oss. Det bruka bli mycket mat så det räcker till 2 dagar :)

/e

Av Elina Kärrman - 16 januari 2013 09:45

Vi tänker åter igen köra lchf en period för att se om det gå lika bra som sist.. Både jag och Jimmy rasa rejält i vikt av detta och ändå kunna äta fantastiskt gott :)

Blev tipsad om en vän som även kört detta att det fanns färdigt lchf bröd att köpa. För det är något ja saknar..

Ica supermarket här i Lycksele ligger på lager med sånt bröd. Både ljust och mörkt. Och ja säger då bara det. Ett helt godkänt bröd, och innehåller bara 3,4g kolhydrater :) och det smakar mycket bättre än de man baka själv, typ som franska likna det. Mums :)

Tjing..

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards