anileelina

Alla inlägg den 18 januari 2013

Av Elina Kärrman - 18 januari 2013 19:51

Idag blev det kotlett i ugn med ugnsgrönsaker till. Super gott och enkelt :)

1 st kotlett benfri bit
1 pkt bacon
Champinjoner
Valfria kryddor

Sås
2.5 dl grädde
1dl chilisås

Ugnsgrönsakerna är ju valfria. Man ta helt enkelt det man tycker om :) vi hade:
Morötter
Paprika
Lök
Champinjoner
Paprika
Tomat
Lite salt och peppar på

Skär kotlett biten i bitar, men inte igenom helt. Bryn den i lite smör på varsida och krydda. Skär sedan bacon och champinjonerna i små bitar och stek i smör. Fördela sedan champinjon och baconröran emellan i springorna.
Lägg i ugnssäker form.

Blanda ihop grädde och chilisåsen och häll ner i formen sen in i ugn. Hur länge jag hade inne den vet ja tyvärr inte :s

Grönsakerna skär man ju i önskad storlek och lägg i en form med antingen lite smör eller olja :)

Ha en trevlig kväll alla :)

/e

Av Elina Kärrman - 18 januari 2013 09:00

Igår så blev det min sista gång jag badade här hemma. Visst äre skönt och bada då man väl få dom ilen, men annars tycker ja det är fult och ta förbannat mycke plats.

Så nu ha det åkt ut. Nu kan ja göra någon inne i toan. Speciellt som jag vill ha det. Måste bara vänta på en grej som är beställt :)

/e

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards