anileelina

Alla inlägg under januari 2017

Av Elina Kärrman - 9 januari 2017 21:11

Idag vare första inskolnings dagen för killen. Tycker faktiskt det gick bra =)

Han bara strosa runt och kika mest, kände sig för oså. Nu är de Jimmy som tar över resten av veckan =)

Och jag återgå till jobbet..


Tempus är fixat, inloggningsprogrammet som används för dom små. Ha börjat lägga in Liams tider där oså.

En sak ja känner mig lite besviken på är att, Liam hamnar visst på mockasinen. De andra, eller de flesta 1 åringar som ska börja nu hamnar på pilbågen. De är två skillda hus. Hade faktiskt velat ha Liam tillsammans med dom andra ändå?

Jaja blir säkert bra tillslut detta =)

/ elina

Av Elina Kärrman - 9 januari 2017 06:43

Då va dagen D här =)
Kl 7 ringer min klocka, men liam gnällde till så vaknade av honom. Det verka aldrig slå fel. Tidigare ha han vakna runt 5. Och nu då vi måste upp sover han till 8? Gissa det är fler än Liam? =)

Nu blire att kliva upp och göra sig i ordning. Som sagt, Liams första inskolning dag är här. Är själv sjukt nervös. Men tro de kommer gå galant. Hoppas bara de är nå vettigt folk på dagis iaf =)
Vi kör en timma idag bars, han ska väl se sig omkring och känna sig för bara idag. Sen utökas det under veckan =)

Önska oss lycka till nu ;)

En bild från, här om dagen =)

/ mamma elina

Av Elina Kärrman - 7 januari 2017 09:40

Ja, dagarna går och går...

Allt går mot sitt slut, min mamma ledighet och Liams bäbis tid.
Han börjar sin inskolning på måndag, då äre dax för förskolan för honom =)
Känns både pirrigt och ledsamt. Tänk att han har blivit så stor, lill killen <3

Och tisdag drar jag själv igår. Kommer att jobba 75%, vilket ja tycker känns rimligt. Chefen ringde i torsdag och berätta att jag ska börja att vara på tannbergsskolan. Är ju ett härligt gäng där, så de kommer gå fint =)

Påpekade igen att lassarettet, där jag va innan mammaledigheten är dit jag vill. Så vi få se om man hamnar där tillslut eller =)

Men nu börjar vi såhär. Och det känns bra =)


/

Av Elina Kärrman - 6 januari 2017 13:05

Brrrrr-34 toppade vi här nere hos oss under gårdagen. Allt smäller utomhus, skogen och isen. Trafiken dundrar och låter som den går just bakom huset. Allt känns så tomt och tyst då det är så kallt..

Så igår satt bara jag och Liam hemma, inne och myste. Tycker dock dagarna bli så lång. Då man knappt kan gå ut och göra något =/


Men kallt ska vi få under våra vintrar. Så ovanligt eller någon nyhet äre inte precis..


Typiskt bara att vi ha fått problem med värmen i huset. Vi hade hit en veckan före jul Och fick en offert på värmesystemet. Som dock måste göras om! Men tiden ha inte hunnits hos dom än. Så förhoppningsvis nästa vecka. Visst, känns som de är nu man skulle behövt den full fungerande värmen. Men fryser ihjäl gör vi inte som tur är. Vi gaaaaaaasar på för fullt med elström istället. Men tycker inte de känns som "full effekt" ändå här inne?
Vi lär väl svimma då räkningen kommer bara =/ haha

/ mamma elina ?

Av Elina Kärrman - 3 januari 2017 20:33

Nu håller vi på att förbereda oss för förskolestart för Liam.
Han kommer att börja på Johan Skyttes förskola tills vidare. Tyvärr hörs de inte finnas någon plats där vi önskade. Så han måste börja gå där :)

Hoppas och tror att det kommer gå bra för vår lilla kille. Att han ska trivas och få fina kompisar :)

Klart det är speciellt att börja förskolan. Vi har beställt hem en ryggsäck, nya mössor, namn tuttar och namnlappar så vi kan märka allt hans:)


Liam kommer bara att gå på förskolan varannan vecka. Han få va hemma dom veckor Jimmy är ledig.

Sen kommer jag att jobba 75%. Valde att jobba varje dag, så kortare dagar. Just så att dagarna inte ska bli så långa för Liam på förskolan :)
Men något schema har jag än inte fått. Och tyvärr ha jag inget hört heller om VAR jag kommer att hamna :)

Hoppas bara detta kommer bli bra :)

/ elina

Av Elina Kärrman - 1 januari 2017 12:20

Nu så välkomnar vi det nya året, 2017..

Tycker allt bara rusar iväg, Liam föddes sent 2015 sen ha hela 2016 bara flygit förbi. De ha varit ett underbart år med mycke lärande, utveckling, skratt å gråt.
Att ha fått följt Liams utveckling ha vart det mest fantastiska:)
Själv ha man vuxit i alla olika stadium oxå:)

Men som sagt, nu är vi inne på ett nytt år. Mycket som kommer hända under detta år. Att börja jobba för min del står här näst på schemat. Och att Liam ska börja dagis :)

Men åter till gårkvällen (nyårsafton), så va vi bara hemma här hos oss.
Va ute på dagen och grilla, åkte bobb. Första gången Liam fick tolka efter skotern, de va uppskattat:) Sen åt vi massa massa gott hela dagen och kvällen:)
Bingolotto lyckades vi även klämma in på kvällen:)

Att ha sånna underbara fina människor i ens närhet är så tacksamt och roligt :)



I vårt hus serverades räkröra på tunnbröd korgar till förrätt. Varmrätt blev en beställd planka, med massa olika kött typer, egen gjort potatisgratäng och Västerbotten paj. Till efterrätt gjorde vi en lättsam röra i glas :)
Och såklart en massa ost å kex sen till allt tv tittande..

Hoppas ni hade en fantastisk nyårskväll ni med :)

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards