anileelina

Alla inlägg under augusti 2011

Av Elina Kärrman - 12 augusti 2011 08:19

 Att vakna fredag morgon med fint väder, och veta att man e ledig efter 8timmar är helt underbart. Så förbannat skönt:)

Veckan ha gått riktigt fort, tycker man inte hinner nått om kvällarna :/


Vad helgen ha att erbjuda de få vi se, både jag och älsk e ledig så vi få hitta på nått  :)


Ha en skön fredag alla!

Av Elina Kärrman - 11 augusti 2011 22:26

Äntligen torsdag kväll.

Imorgon då man vaknar vet man att det e fredag, och helg efter hela 8timmar, häääärligt :)


Efter jobbet idag så tvär åt jag och Kira, fick ett glatt besök en snabbis sen ut på en prommenad.


Efter prommenaden så fortsatte vi med rensandet i blommrabatten.

Men det är ju huuur mycket gräs som helst där ju, suck.

De känns även lite konstigt och stå och rensa gräs mitt i kalla dagen, men känns som ja måste ta bort de värsta iaf. Så dom kommer upp efter vintern igen.


Tvättat som en tok ha vi även gjort, sen röjjt undan en massa grejer.

Burit upp ett kort som ska vara där uppe i e gästrum osv.


Bilder på övervåning kommer, än fast det är långt ifrån klart så måste ni väll iaf få se? Om ni vill?

 :)


Ha en bra torsdag kväll. 

Av Elina Kärrman - 10 augusti 2011 22:01

 Igår jobbade ja i vanlig ordning. Efter middagen så åkte jag och mitt hjärta till lägenheten och börja städa + ta förådsgrejjerna. Så snart ha vi ingenting att göra där :)


Och idag så va de även jobb hela långa dagen.

Efter middagen så börja ja tvätta, tro maskinen ha gått varm hela kvällen. Men e inne på slutet nu :)


En prommenad ha även jag och Kira tagit ikväll, regnet ha hålligt sig borta en stund :) Så bäst att passa på.


Blommrabatterna här ha då inte blivit rensade den senaste sommaren, gräs så förbannat överallt. Man ha inte sett blommorna, eller nått runt om allt.

Så vi tog tag i de oxå här en stund och börja, men ha mycket kvar :)


  


  Tvär rensa bara men bättre blev de iaf, nu ser man stenarna på denna bild och jorden på andra.


Tack för mig!







Av Elina Kärrman - 8 augusti 2011 19:42

 Så trög som denna måndag ha varit e helg sjukt.
Ett evigt regnande och regnande....

 

Så kvällen kommer att bli lugnt, mycket kommer ja inte att göra ikväll.
Men bjuda på lite fler bilder på vårt hem hade ja tänkt iaf.

 

Här är köket:

 

 

 

 

   

 

Då ha ni fått se hur vi ha det i köket:)

Hoppas ni få en bra kväll, än fast det regna..

 

/E 

Av Elina Kärrman - 7 augusti 2011 18:49

     

Som sagt, igår efter jag hade jobbat så kom Maaja hit och vi satt igång med målning av de andra sovrummet på nederplan.


Allt gick kanon bra och färgen torka fort så vi han till å med tapetsera fond väggen där inne. Så nu e de rummet oxå klart, bara garderoberna som fortfarande skämms och e röda + lite små pyssel som saknas.


Om ja skulle välja helt nya tapeter till detta rum så skulle ja inte ha valt dessa, men man tager de man ha. Hade en rulle liggandes som ja ville utnyttja någonstans, och så blev det;D



Rummet före:


 

Och efter:

 

Tapeten på närahåll:

 

Så fick de rummet bli :) Ett ljust och fint gästrum.


- - - - - - - - - - - - - - - -


Till middagen så grillade vi, och fick besök från Lycksele.
Det va riktigt trevligt och träffa alla därifrån oxå en stund...


Då vi va klar med måleriet så pustade vi ut och varva ner med en och en annan cider/öl och nått vin glas.


Kvällen va heeeeeel mysig, vi hade super kul :) En helg man vill göra om, helt enkelt...


 

 

 

De va min helg.

Nu ska ja lägga mig i soffan och smaska på någon godisbit:)


/E

Av Elina Kärrman - 6 augusti 2011 13:25

 Igår blev vi klar med tapetseringen i sovrummet, det blev visst väldigt sent men nu äre typ klart:)

 

Så,idag ha ja jobbat 10 - 1, och det gick bara bra. Lite trött imorse men nu ha man piggnat till :)

 

Lova i förra inlägget ja skulle visa resultat idag så här kommer det:

 

  Under rivning av tapeter. Här ser ni oxå den tapet som satt där tidigare.

 

  

I början och under tapetseringen :)

 

  Ett klart resultat:)

 

Nu äre bara små grejjer som saknas, tex gardinger osv.

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

Idag kommer min dag annars att bestå av en massa målning, vi ska börja måla de andra sovrummet.

 

Sen grillning och ett glas vin :)

 

Kram

Av Elina Kärrman - 6 augusti 2011 00:31

Våran Planering blev ändrad, så ikväll ha vi tapetserat från halv 7 kanske, och då äre med tapetrivningen och vi ha nu tre våder kvar på fond väggen.

Det blir SKIIIIT SNYGGT, och brudarna ja ha här i mitt sovrum e gudomligt duktig.

En stor PUSS o KRAM till er.



Bilder på resultat kommer imorgon :)



Av Elina Kärrman - 5 augusti 2011 08:06

God morgon en sån här rengnig fredag, men det gör mig absolut ingenting!
Regna heeeela helgen få det gärna göra.

För idag ska ja ta ut lite målarfärg från jobbet och börja måla i ett av sovrummen.


Någon dålig bild på toaletten ha ja även här, tänkte börja med och visa där för därinne äre mest i ordning :)


 

 

En liten tjeck hur toan blev med lite nya prylar (allt som e grönt).


Tack för mig:)

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards