anileelina

Alla inlägg under mars 2013

Av Elina Kärrman - 11 mars 2013 20:45

Veckorna bara rusaa iväg..

V. 10 över, och snart smäller det till så äre påsk!

 

Kira har vi åter hemma igen, och det gillas!
Men då ha Jimmy min andra hälft åkt iväg på jobb och vet inte hur länge han är borta.

Så då blire tomt åt de hållet istället :(

 

Idag så ha det varit skönt ute, ja och Kira ha gjort några ärenden annars ha vi bara varit ute och busa och gått en sväng!




   


  


Sen så dejta ja middag med en snygging...

Madde och jag åt på Renmark´s, gott och riktigt trevligt vare.

Känns som 100 år sen jag träffade henne :(


Så denna dag ha varit riktigt trevlig..

TJING /

E



Av Elina Kärrman - 10 mars 2013 19:31

 Jaa, då va denna helg över..

 

Vi spenderade den uppe i stugan med familjen, och sebbe och jossan hakade oxå på för lite skoterskörning :)

 

Så vädret va verkligen med oss.. Kanon fint hade vi, dock lite kallt men kläder finns ju alltid :)

 

Massa god mat och trevligt sällskap hela helgen.

Skoterkörning och utemat, det kan ju inte bli bättre?? :)

 

Och det bästa av allt är att Kira åkte med oss hem igen, hon har varit saknad :)

 

Här kommer lite bildeeeeer till er:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Måste stoppa här, annars blire för många bilder. Men Varogood, lite av de underbara bilderna!

 

/E

 

Av Elina Kärrman - 8 mars 2013 10:41

 Fredagen har ännu en gång kommit..

Solen skiiiner och det är underbart ute :)

 

Här på morrgon ha jag packat och grejjat, duschat och gjort mig i ordning.

Hoppa in och jobba till 17.00 idag!

 

Sen kommer jag och hjärtat att spendera vår helg uppe i stugan Grannäs med min familj.

Det va länge sedan vi va där så det ska bli skönt :)

 

Hoppas bara vädret är med oss så vi få lite sol på oss..

 

 

Nu äre dax att packa bilen och börja prommenera mot stan, handla bort lite oså innan man börja jobba :)

 

Sen vill ja önska er en trevlig fredag!

 

/E

 


Av Elina Kärrman - 7 mars 2013 18:37

 Det kanske kan vara så enkelt...

På sommarn då ja e ute och spring bruka jag undvika att springa på asfalten, söker mig mer ut i kanten eller grus för jag tycker det känns för hårt.

Det kanske är så enkelt nu oxå? Att underlaget är för hårt att springa på. Därför jag känner av det i knäet?
Man kan iaf hoppas...

För ieftermiddag då jag va ute tog ja mig iaf 4,54 km innan ja inte våga springa någe mer. Och då vare inte heelt skottat överallt. Så det kanske ha med det att göra, snön är helt enkel för hård? hm.

 

 

 

Annars idag så har jag njutigt av vädret, suttit här på bakgården i soolen och druckit kaffe och fika med sällskap av Johanna..

Ute en sväng ha vi även varit och Marielle ha oxå vart me :)

Så en helt underbar dag :)

 

/E

 


Av Elina Kärrman - 6 mars 2013 10:41

Onsdagen har kommit, och det är mitt i veckan :)

Ett riktigt oväder ha det vart här på morgon men nu kanske de börja ge med sig lite..

 

En kort löprunda blev gjord, men knäet mitt e fan inte med mig alls :(

Det känns jätte tråkigt.. SUCK!

 

Men frukosten är i magen, och jag njööt av två äggmackor på lchf bröd och majonäs på. Mums :)

 

 

Så snart blire att dra fram dammsugarn och få bort lite skiiit, sen få man se vad dagen har att erbjuda..

 

Hoppas ni få en bra dag allesammans!

 

/E

Av Elina Kärrman - 5 mars 2013 08:29

  En helt grym hårprodukt som jag inte visste fanns.

FÄRGBOMB! 

 

En helt suverän hårimpackning som är bra för håret och inte sliter på håret som vid färgning.

Den är på pumpflaska, och de sägs att den räcker länge oxå..

 

Ha en kompis som kör med denne och rekomenderar den starkt..

Men, i och med att jag inte är någon som vill ha RÖTT hår så ha jag själv aldrig provat. Nog för den finns i olika nyanser och fäger men ja håller mig till frissan när de gäller mitt hår;D hehe

 

Men en annan kompis provade vi på. Vi ha färgat hennes hår om och om igen rött, men färgen ha bara tvättats bort hela tiden och blivit ful och brun.

Och det är heeelt otroligt att bomben sitter på hennes hår, hahah :) Det trodde vi aldrig...

 

Men det blev förbannat snyggt, så nu är hon snygg i håret hela hela tiden :)

 

 

 

Här är första gången hon körde med färgbomben, och resultatet är helt otroligt :)
Det blir bara bättre och bättre efter varje gång man kleeta in de i håret, precis som en hårimpackning..

 

Så denna är ett hett tips ;D

 

/E

Av Elina Kärrman - 4 mars 2013 20:28

 Jaa!

Bara fyra dagar har gått sen Kira åkte iväg med mamma uppöver, och saknaden efter henne börja bli mer och mer. Det är så fruktansvärt tomt.

Man har ingen att väcka på morgon, ingen att motionera med och ingen som få humöret på topp då kanske dagen inte känns sådär jätte bra :(

 

Men, hon måste ju oxå få fara och ha det bra. Komma bort från stadslivet en stund.

Så hon följde med mamma upp till stugan för lite sportlov. Det vet ja hon gilla starkt! Men undra om hon tänker på husse o matte nått? hehe!

 

 

 

 

 

/E

Av Elina Kärrman - 2 mars 2013 22:31

 Här i Lycksele så är marknad ihelgen..

Tyvärr så ha vädret inte alls varit bra, vilken jag tycker är synd.

Idag hade många knallar inte ens öppet sitt stånd och vissa packade ihop för hemfärd. Det finns ju faktiskt en dag till imorgon? Men, jag förstår dom fullt ut.

 

Lördag kväll, hottan äre som gäll ikväll. Hela/halva lycksele bruka va ute sånna här kvällar. Dansgolvet och baren bruka gå hett till. Men för min del så behöver jag inte vara där och trängas. Nog för det bruka va ritkigt trevligt och träffa massa folk men, näe :)

 

En hemma kväll blev de även ikväll, film mys sen hälsade vi på borta hos sebb o jossan :)
Så snart äre sängen för min del...

 

 

 

Vid 12 imorgon börja man jobba igen:) 

Och ja hoppas verkligen att det är bättre väder så folket he sig ut och hannel..

Roligt med lite drag på jobbet faktiskt...

 

aja, gó natt gott folk..

 

/E


Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards