anileelina

Alla inlägg under oktober 2012

Av Elina Kärrman - 11 oktober 2012 22:54

Eftersom vädret drog ihop sig och de regna efter middagen så slängde ja ihop till en chokladkaka ,med grädde till. Super god blev den :-)

Sen efter fika sällskapet oså tog ja med mig kira ut på en kort promenad bara, sen blev det mys framför tvn :-)

Nu säger ja tack och godnatt torsdag!

/e

Av Elina Kärrman - 11 oktober 2012 22:53

Eftersom vädret drog ihop sig och de regna efter middagen så slängde ja ihop till en chokladkaka ,med grädde till. Super god blev den :-)

Sen efter fika sällskapet oså tog ja med mig kira ut på en kort promenad bara, sen blev det mys framför tvn :-)

Nu säger ja tack och godnatt torsdag!

/e

Av Elina Kärrman - 11 oktober 2012 11:46

 Kira ha som gått och blivit hallt, och det ja kan se är en spricka på trampdynan om det nu kan va de som orsakar detta. Annars vet ja inte alls vad som e felet :/

 

Och tycker det känns små jobbigt i hjärtat mitt, att vara och gå med henne då man verkligen ser hur hon hasa sig fram. Hm, typiskt!

 

  

 

Men idag är det iaf fint väder, men rätt kallt ute. Så vi ska försöka va ute en hel del idag ändå.

Plus posta en massa massa papper som ska skickas hit och dit, och självklart söka mer jobb :)

 

/E

 


Av Elina Kärrman - 10 oktober 2012 17:16

 Det kan man väl säga!
Ett besök hos frissan blev det idag, och ja blond kan man inte säga att jag är längre :)

 

 

FÖRE!

 

 

EFTER!

 

 

Tycker faktiskt att det känns helt okej att gå från heeeel blond till brun.

I like it! :)

Men någon lugg va ja osäker på så få se här någon dag om ja far tillbaka och klipper en sådan, hm;D Svårt val ju :) Att ta detta steg va nog svårt tyck ja.

 

Tack Jessica för färgningen och klippningen.

 

/E

 

 


Av Elina Kärrman - 8 oktober 2012 21:19

 Fan så less jag e nu på all regn.

De e uppblött precis överallt, så tycker det räcker nu. Okej??

 

Man blir allmänt deppad och inte ett dugg pigg.

Sen kan man inte utnyttja dagarna på samma sätt, då man inte kan va ute.

För mig äre inga problem att va ute i regnet, det finns ju kläder. Men hunden e värre?

Hon ha ju så fruktansvärt tjockt hår så de ta ju en eviiiiighet innan hon torkat.

En regnkappa till en henne skull ja fan ha köpt, men finns de tro?? :)

 

aja, ett icke intressant inlägg blev detta. Bara en massa gnäll ;D

 

Nu mysa ne sig i soffan en stund innan det blir att krypa i säng:)

 

/E

Av Elina Kärrman - 7 oktober 2012 12:00

Helgen kom, och va över lika fort!!

Fredagen blev det att äta gott, sen åkte vi iväg och hälsa på lite folk. Sen gjorde vi en tidig kväll :)

 

Lördagen så åkte jimmy och köpte en motor medans jag och kira va kvar här hemma och hitta på en massa bus. Hon fick umgås och leka med nå hundar osv. Sen åt vi god mat ute, och tog någon öl. Ett snabbt besök på knut´n blev de oxå senare på kvällen:)

 

Och söndag idag. Tro den se rätt så lugn ut, det små regna då idag oxå. SUCK!

Så det blir nog mest hemma mys  :)

Men det jag vet är bingolotto och solsidan ikväll iaf..

 

 

 

Bjuder här nedan på en söndagsmys bild!

 

 


Hoppas ni få en underbar dag alla/
E

 

 

Av Elina Kärrman - 5 oktober 2012 09:45

Älskade morgon, en underbar morgon!

De va visst ca 5månader sedan vi tränade ihop. Och imorse va första morgon vi tog en löprunda.

Riktigt roligt att ha någon att springa med, än fast det "bara" är en hund så peppa man varann ändå :)


 


Det märktes att Kira inte ha rört på sig på detta sätt för det är ju ändå en annan sorts träning än och busa med andra hundar bara.

Så på slutet där sakta hon in rejält så vi sprang i hennes takt, typ lugn jogging ;)

Men det bästa är ju att hon är underbar att ha lös, hon far ingen stans och det gå bra att möta andra människor samt hundar. Så hon få ju som springa i sin egen takt sen tycker jag att de se bättre ut i andras ögon.

 

/E



Av Elina Kärrman - 4 oktober 2012 17:03

Här under mina "lediga" dagar, när jag inte sökt jobb så började ja rensa i varje garderob här i lägenheten.

Det blev super bra. Köpte till korgar till sovrummets garderober och i hallens rensa jag bara.
Dock så ta man sig inte in i förrådet just nu, men deet ta vi en annan gång. hahaha!

 

Häääääääär är resultaterna :)

 

Garderoberna i sovrummet:)  

 

 

Garderoben i hallen. Extra jackro och extra skor fick rum där inne. Och även Kiras mat :)

 

/ Tack och hej! 

 

 

Presentation


Kira 2011
Liam 2015
Tyra 2017

Elina 28 år. Jag är bosatt i Lycksele tillsammans med min sambo, son, dotter och hund

Jag kommer att skriva om tankar, vardagen, familjen och allt runt mig. Hoppas ni gillar de ni läser.

.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards